Σελίδες

Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2008

η παραδουλεύτρα μου

Ερχεται σπίτι μια φορά τη βδομάδα και συμμαζεύει τα ασυμμάζευτα! Δεν με γοητεύουν οι εργασίες του νοικοκυριού, πώς να το κάνουμε; Εχει πάρει το "κολάι" [μα τί είναι αυτό το "κολάι" τεσπά;] και φέρνει βόλτα το νοικοκυριό ώσπου να πεις κίμινο. Μάλιστα.

Εχει την ίδια ηλικία με μένα, είναι δηλαδή μεγαλούτσικη γυναίκα, αλλά πολύ πιο δυνατή. Μάλλον επειδή έχει μάθει από μικρή στη βαρειά χειρωνακτική εργασία. Παιδάκι ακόμα μάζευε ελιές, ροδάκινα, τσάπιζε, κουβάλαγε. Ετσι απέκτησε στυλάκι σούπερ: λεπτό κορμί, γυμνασμένο, χαρούμενη όψη, μεστή ομιλία, κουβέντες σαφείς και σταράτες. Μάλιστα.

Είμαστε περισσότερο φίλες, χωρίς αυτό να επιδρά αρνητικά στη σχέση εργαζόμενης και εργοδότριας. Με αγαπά και με σέβεται, την αγαπώ και τη σέβομαι. Ενδιαφέρεται για την οικογένειά μου, ενδιαφέρομαι για τους δικούς της. Μοιραζόμαστε σκέψεις, ανησυχίες, λέμε τα μυστικά μας. Μάλιστα.

Κάθε που έρχεται, φέρνει μια μερίδα από το αγαπημένο μου φαγητό. Το μαγειρεύει την προηγούμενη μέρα για την οικογένειά της και μου φυλάει ένα πιάτο. Δεν ζητά, δεν έχει ζητήσει μέχρι τώρα, ιδιαίτερη αμοιβή γι αυτή την προσφορά. Το ανταποδίδω όπως και όταν μπορώ. Μάλιστα.

Εχει και εκείνη δυο παιδιά. Σπουδαγμένα. Ενα γιο γιατρό και μια κόρη δασκάλα. Η κόρη ανεξαρτητοποιήθηκε, βρήκε δουλειά, πήρε κι ένα διαμερισματάκι με δάνειο και περιμένει να παντρευτεί τώρα. Ο γιος μένει ακόμα με τους γονείς, επειδή ο μισθός δεν φτάνει να ζήσει μόνος, ίσα ίσα για χαρτζηλίκι είναι. Μάλιστα.

Η Κυρία αυτή με Κάπα κεφαλαίο εργάζεται ακόμα, επειδή της αρέσει να αλλάζει την πραγματικότητα ενός σπιτιού, να το μετατρέπει σε όμορφο καθαρό και ταχτικό δηλαδή, αλλά και επειδή -μετά από μια ολόκληρη ζωή καταπόνησης σε σκληρές εργασίες- δεν έχει κανένα δικαίωμα σε σύνταξη. Ισως πάρει σύνταξη από τον ΟΓΑ, αλλά δεν θα φτάνει για να συντηρήσει την -τριμελή τώρα- οικογένειά της. Ασε που τσοντάρει κάπου κάπου και την κόρη. Μάλιστα.

Της αρέσουν οι χοροί και τα πανηγύρια, τραγουδάει σωστά, έχει ωραία μελωδική φωνή, ακόμα και σε αυτή την ηλικία. Ο άντρας της, ένας παχουλούτσικος γελαστός κυριούλης, είναι πλέον συνταξιούχος του ΟΓΑ και αρκείται να την καμαρώνει. Μαζί στις γιορτές και στα πανηγύρια, μαζί στα γλεντάκια του τοπικού ΚΑΠΗ, μαζί 15ήμερες διακοπές τα καλοκαίρια. Μάλιστα.

__________________
ΣΗΜ.1. -->> Το ποστ αυτό το ανεβάζω επειδή διάβασα κάπου να γράφεται κάτι τι απαξιωτικό για τις παραδουλεύτρες, τις οικογένειες και τα παιδιά τους. Το να συγυρίζεις σπίτια, να τινάζεις χαλιά, να σιδερώνεις, δεν το βρίσκω υποτιμητική εργασία. Αλλωστε, και μένα μου αρέσει η χειρωνακτική εργασία, εκτός από το σκούπισμα, σφουγγάρισμα, κλπ βαρετά. Προτιμώ το ράψιμο, το πλέξιμο, το κέντημα, τη ζωγραφική. Στα νεανικά μου χρόνια, για να συμπληρώσω το μηνιάτικο που έστελνε ο πατέρας μου, έραβα γυναικεία ρούχα με πατρόν και καλύμματα επίπλων -συχνά με αμοιβή μερικά γεύματα. Μάλιστα.
ΣΗΜ.2. -->> Το γράφω επίσης, επειδή θέλω να θυμίσω ότι υπάρχουν ακόμα πολλοί άνθρωποι νοικοκύρηδες χωρίς πολλά χρήματα και χωρίς εργασίες γραφείου, τις λεγόμενες "αξιοπρεπείς". Δεν υπάρχει νομοτέλεια στο συλλογισμό «φτωχός=αναξιοπρεπής» ή/και «σπουδαγμένος=αξιοπρεπής», αγαπητέ μου αναγνώστη, το ξέρεις αυτό, έτσι δεν είναι; Το αντίθετο θα έλεγα ότι συμβαίνει, πολύ συχνά μάλιστα...
ΣΗΜ.3. -->> Τα στρεβλά κοινωνικά πρότυπα που προβάλλονται από τα τηλεοπτικά μέσα δεν αντανακλούν την πραγματικότητα. Δεν καταλαβαίνω σε τί (και ποιον) εξυπηρετεί αυτή η προβολή της διαστρέβλωσης, γιατί δηλαδή διογκώνεται το ελάχιστο και γίνεται μέγιστο, και αναρωτιέμαι γιατί άραγε να προβάλλεται και να επικροτείται η αδιαντροπιά, η κακομοιριά, η σαπίλα. Μάλιστα.
ΣΗΜ.4. -->> Σιγά σιγά, έτσι όπως πάνε τα πράγματα, θα ντρέπομαι να λέω πως έχω σπουδάσει. Ηδη, κρύβω πολλές από τις "περγαμηνές" μου. Μάλιστα.

7 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καμία εργασία δεν είναι κάτι κακό, δνε είναι ντροπή. Αποδέχομαι ακόμα και την πορνεία ως εργασία, πόσο μάλλον τη οικιακή εργασία. Όποιος μιλά απαξιωτικά, απλά δεν έχει ποτέ του δουλειές στο σπίτι.

kopria είπε...

καλάι το [kalái] O45 : α. καθαρός κασσίτερος που χρησιμοποιείται για το γάνωμα χάλκινων σκευών. β. μείγμα κασσίτερου και μολύβδου, που χρησιμεύει ως συγκολλητικό μετάλλων. [τουρκ. kalay < αραβ. qala]

Unknown είπε...

Μα η εργασία ποτέ δεν ήταν ντροπή.

Απλά θεωρώ λίγο στρεβλό το να συγυρίζεις σπίτια άλλων, αλλά φυσικά και δεν είναι απαξιωτικό να είσαι παραδουλεύτρα.

ILIAS είπε...

Πέστα Ροδιά μου να τα ακούνε οι μεγαλοσχήμονες. Πολύ όμορφη ανάρτηση.

Με την ευκαιρία και αφού σε ευχαριστήσω (ξέρεις γιατί) να σου ευχηθώ τα καλύτερα για το 2009. Έτσι απλά, μια διαφορετική απλή ευχή. Τα καλύτερα, σε όλα, σε ό,τι επιθυμείς. Και αν είσαι γυναίκα "ώριμη", μακάρι όλες και όλοι οι δήθεν να ήταν όσο ανοιχτόμυαλοι όσο εσύ

ATHENA είπε...

ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ! ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΒΑΣΙΚΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΟΜΩΣ Η ΚΥΡΙΑ ΚΑΘΑΡΙΤΣΡΙΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΑ. ΕΓΩ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΕΙΧΑ ΜΑΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΜΟΥ ΣΠΙΤΙΑ (ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ) ΜΑΤΑΙΑ ΠΑΛΕΥΩ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΩ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΡΩΣΣΙΔΕΣ, ΠΟΛΩΝΕΖΕΣ, ΟΥΚΡΑΝΕΕΣ, ΜΟΛΔΑΒΕΣ ΓΕΩΡΙΑΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΨΥΧΡΟΑΙΜΕΣ ΦΥΛΕΣ. ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΦ ΦΕΥΓΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΛΕΩΝΟΥΝ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ. ΑΠΟ ΤΙΣ 40 ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ

(ΟΣΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΙΚΡΟ ΕΙΧΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΓΙΑΤΙ ΔΟΥΛΕΥΑ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΠΛΩΣ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΜΕΤΑ ΠΟΥ ΚΟΙΜΙΖΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΕΥΓΑ, ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΟΛΛΕΣ ΤΙΣ ΕΔΙΩΧΝΑ ΣΤΟ 3ΗΜΕΡΟ, ΑΝ ΕΒΛΕΠΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΧΝΩΤΑ ΜΑΣ)

ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΘΑ ΜΕ ΠΑΡΕΙ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΕΥΧΗΘΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΣΧΕΤΟ ΝΑ ΔΕΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ...
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΡΙΑ ΑΛΛΑ Η ΠΑΡΑΔΟΥΛΕΥΤΡΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΣ ΕΛΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΜΑ.


ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΘΕΛΩ ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΣΤΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2 ΟΤΙ ΠΛΕΟΝ, ΑΠΟ ΤΗ ΧΟΥΝΤΑ ΚΑΙ ΔΩΘΕ, ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟΣ = ΑΝΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ

Rodia είπε...

~~Δείμε, δυσκολεύομαι να δεχτώ την πώληση ενός σώματος ως επάγγελμα. Η σκέψη αυτή παραπέμπει στη δουλεία. Μια δουλεία ιδιότυπη, μια και αφορά την εκμετάλλευση γυναικείων σωμάτων από άνδρες. Είναι κρίμα να υπάρχουν τέτοιου είδους εργασιακές σχέσεις σε μια εποχή όπου ο έρωτας θα έπρεπε να θριαμβεύει!

~~Πολύκαρπε, ευχαριστώ, αλλά ρωτάω για το "κολάι" στη φράση «έχω πάρει το κολάι» που σημαίνει περίπου «έχω συνηθίσει»...

~~Καμηλιέρη, το σπίτι μου θα ήταν ένα αχούρι σκέτο αν δεν βασιζόμουν στην ευσυνειδησία και τη προθυμία της παραδουλεύτρας μου!

~~Εκτορα, με κάνεις να... κοκκινίζω! :)

~~Αθηνά, η σχέση αυτή δεν χτίζεται από τη μια στιγμή στην άλλη, θέλει το χρόνο της. Είναι κάτι σαν... πετυχημένος γάμος! Εμάς μας πήρε καπου είκοσι χρονάκια!

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ :))))
Ραντεβού του... χρόνου!!!

ikor είπε...

Χρόνια πολλά Rodia! Να έχεις πάντα ανθρωπιά και υγεία!