Σελίδες

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Ιδέες για χριστουγεννιάτικα δωράκια


Την παλιά εποχή, την εποχή της ανέχειας μετά την κατοχή, δεν πολυγιορτάζονταν τα Χριστούγεννα. Λαχανοντολμάδες ήταν το χριστουγεννιάτικο γεύμα, γαλοπούλες και τέτοια ήταν άγνωστα πράγματα. Μόνο η Πρωτοχρονιά ήταν σημαντική γιορτή. Για Βαλεντίνους, κλπ φρούτα, ούτε λόγος. Τα δώρα των Χριστουγέννων λοιπόν, λεγόντουσαν "μπουναμάδες" και ήταν κάτι πάνινα μικρά κουκλόσχημα πανάκια από τσόχα. Ετσι, για αναμνηστικά. Βάζαμε και ημερομηνία πάνω τους, μη τυχόν τα ξαναχαρίσει κανείς την επόμενη χρονιά!

Στην οικογένειά μας, κρατώντας το έθιμο αυτό, δεν πολυγιορτάζαμε επίσης τα Χριστούγεννα. Στολίζαμε ένα δεντράκι κι αυτό ήταν όλο. Τα δώρα τα φυλάγαμε να τα φέρνει ο Αη Βασίλης. Εμένα μου άρεσε να ετοιμάζω χειροποίητα δωράκια για όλους, άλλοτε κάτι μυστήρια κουκλάκια που κάναν τούμπες -ένας κύλινδρος απο χαρτόνι ντυμένος με ρουχαλάκι ήταν, κι από μέσα ένας βώλος έδινε την... ακροβατική ικανότητα!- άλλοτε μικρά πολύχρωμα κολλάζ από εξώφυλλα περιοδικών, πουλάκια γιαπωνέζικα κρεμασμένα από κλωστές, βραχιολάκια από σπάγκο πλεγμένο με χαντρες, κλπ, πού να τα θυμάμαι όλα...

Αργότερα, προτιμούσα να κεντάω διάφορα, όπως π.χ. σελιδοδείκτες, δισκόπανα, κλπ. Οταν μεγάλωσα αρκετά, άρχισα να βαριέμαι γενικά, δεν περίσσευε και αρκετός χρόνος, κι έτσι ψώνιζα δωράκια απο τα μαγαζιά.

Φέτος λέω να πιάσω την "παλιά μου τέχνη κόσκινο", που λέει κι η παροιμία, ένεκα η οικονομική δυσπραγία. Δεν περισσεύει σάλιο, που λένε. Εψαξα στο μπαούλο και βρήκα διάφορα κουβάρια από μαλλί, απομεινάρια από πλεχτά, και με αυτά σκέφτομαι να πλέξω κασκόλ για όλα τα αγαπημένα πρόσωπα. Τώρα, μοιράζω τα μαλλιά, συνδυάζω τα χρώματα, τις ποιότητες και τις ποσότητες, και το απόγευμα θα ξεκινήσω.

Μια ιδεα έριξα, εκμεταλλευτείτε τη!
"Ο καλός ο νοικοκύρης πριν πεινάσει μαγειρεύει"!!!
________________________
η εικόνα από εδώ, όπου έχει κι ένα ωραίο διήγημα.


6 σχόλια:

faraona είπε...

Μ αρέσεις!
Και το διηγηματάκι μου άρεσε!
φιλια!

ναυτιλος είπε...

Κι εγω ηδη το εχω κανει.Συν τοις αλλοις που στη Θεσσαλονικη,ευτυχως ακομα υπάρχουν μαγαζια που πουλανε μαλλια και ειναι στη μοδα τωρα με βελονακι τα κασκολ με πον πον απο ετοιμο νημα..

Ανώνυμος είπε...

Χρυσοχέρα η Rodia...

Rodia είπε...

Μερσι παιδια! :))
Αμ' πώς!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Έτσι όπως πάμε, θα ετοιθμάσω χειροποίητα δώρα για την κόρη μου. Θα την βάλω να τα κάνει μαζί μου, ώστε να μάθει κι αυτή.

Ανώνυμος είπε...

Μήπως να φτιάχναμε μερικά χειροποίητα πενηντάευρα; Νομίζω θα είχαν ιδιαίτερη συναισθηματική αξία!!!