Σελίδες

Τετάρτη 16 Ιουλίου 2008

αναζητώντας anthropus-anthropus (οδική ασφάλεια)

Στην εκπομπή "ΥΠΑΡΧΕΙ... ΕΙΔΗΣΗ" της Τρίτης, 15/07/2008, στην ΕΤ3, προς το τέλος της εκπομπής είδα και άκουσα για λίγα λεπτά το θρυλικό οδηγό αγώνων Ιαβέρη να ξεσπαθώνει θυελλώδης. Φαινόταν σαν ένας σύγχρονος Δον Κιχότης, μόνο που αυτά που έλεγε είναι απολύτως λογικά και η Δουλτσινέα του -η Οδική Ασφάλεια- είναι μια Κυρία που όλοι μας επιθυμούμε και ευχόμαστε να την έχουμε δική μας, κολλητή μας, αγαπημένη φίλη, και να τη χαιρόμαστε μαζί του.

Στην εκπομπή παρουσιάστηκε χάρτης από την έρευνα της Eurostat, η οποία μας απένειμε το Α' βραβείο για το Ευρωπαϊκό ρεκόρ επικίνδυνων δρόμων, μετά από τη διαπίστωση ότι 7 από τις 10 πιο επικίνδυνες περιφέρειες στην Ευρώπη βρίσκονται στη χώρα μας. Με βάση αυτή τη διαπίστωση, έγινε συζήτηση με τον Ιαβέρη (Τάσο Μαρκουίζο), τον πασίγνωστο έλληνα οδηγό αγώνων.

Παρακάτω, μεταφέρω αποσπάσματα από τις απαντήσεις του Ιαβέρη σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις.

Τα στοιχεία

Αθηνών - Θεσσαλονίκης
Πέταλο Μαλιακού / Πειραιάς - Αγ. Στέφανος -->> 1.576 θύματα

Αντιρίου - Ιωαννίνων
τμήμα περιφ. Δυτ. Ελλάδας -->> 1.095 θύματα
τμήμα περιφ. Ηπείρου -->> 661 θύματα

Κορίνθου - Πατρών -->> 1.159 θύματα

Θεσσαλονίκη - Καβάλα -->> 669 θύματα

Κρήτη -->> 679 θύματα

(Μονάδα μέτρησης -->> πόσα θύματα ανά 1 εκ. οχήματα υπήρξαν σε διάστημα 1 χρόνου)

Μοναδικό φαινόμενο στην Ευρώπη -ίσως και παγκοσμίως- η λεωφ Κηφισού, που βρίσκεται εντός αστικού ιστού.

Απορία προξενεί η γέφυρα Ρίου-Αντιρίου, το σύγχρονο θαύμα τεχνικής, που ενώνει δυο από τα πιο θανατερά τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου, την εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών με το δρόμο Αντίριο - Ιωάννινα.

Μερικά από τα λόγια του Ιαβέρη

Ο θρυλικός Ιαβέρης ξεσπαθώνει σπαραχτικά: -->>

Δεν θέλουμε καλούς οδηγούς, θέλουμε καλούς ανθρώπους. Θέλουμε ανθρώπους σκεπτόμενους και συνειδητοποιημένους. Ανθρώπους οι οποίοι διοικούν, οι οποίοι νομοθετούν, υπουργούς, βουλευτές. Θέλουμε κατασκευαστές δρόμων με συνείδηση (...).
Θέλουμε αστυνομικούς ανθρώπους, δασκάλους ανθρώπους, ανθρώπους ανθρώπους εν κατακλείδι. Δεν είναι θέμα οδηγού, είναι θέμα γενικότερης παιδείας ελλήνων. Θά'λεγα εύκολα ότι (...) η Πολιτεία και αυτοί που εκλέγουν τους ανθρώπους, οι οποίοι αύριο το πρωί θα διαχειριστούν τις τύχες τους, νά'χανε φροντίσει να μην έχουμε τα 7 πιο τραγικά μέρη της Ευρώπης.

εκφράζει την πικρία του ο Ιαβέρης με μαύρο χιούμορ: -->>
Να μη στενοχωριόμαστε που έχουμε μόνο τα εφτά στα δέκα, σε λίγο θα έχουμε τα δέκα στα δέκα.

και καταλήγει στην τραγική διαπίστωση:-->>
Κανείς πολιτικός δεν νοιαζεται για το αυριανό μέλλον των ανθρώπων που είναι τα παιδιά τους. ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ.

Ραγδαία αύξηση τροχαίων

Πρώτο εξάμηνο 2008
Νεκροί 665
Σοβαρά τραυματίες 863
Ελαφρά τραυματίες 7.757


Για τις κυρώσεις του Κ.Ο.Κ. -->>
Ο Κώδικας είναι ένα απαξιωτικό μέτρο, διότι βάζει τον πολίτη να σκέφτεται ότι μετά από κάθε εγκληματική πράξη κινδυνεύει να αδειάσει η τσέπη του κι όχι να αδειάσει η ευτυχία της οικογένειάς του. Δεν είναι δυνατόν ένα κόκκινο φανάρι, το οποίο ετοιμαζόμενος να το περάσεις, κάνοντας μια απόπειρα φόνου, να σκέφτεσαι ότι αυτό θα σου κοστίσει 350 ευρώ. Θά'πρεπε να σκεφτείς ότι κοστίζει τη ζωή σου, τη ζωή των παιδιών σου, τη ζωή ανύποπτων συμπολιτών.

Για την αστυνόμευση: -->>
Μια παρουσία της αστυνομίας ίσως να βοηθούσε, αλλά πρώτ' απ' όλα θά'πρεπε νά'χει προαχθεί η εκπαίδευση της συνείδησης των ανθρώπων.Πρώτα να συνειδητοποιήσουν ότι παίζουν κορώνα γράμματα κάθε μέρα τα πιο σημαντικά τους, τα πιο πολύτιμα, τα πιο ανεκτίμητα, και αυτά δεν μπορείς να τα βάλεις σε διαδικασία εκτίμησης σε ευρώ.

Για τα μέτρα στην Ε.Ε. -->>
(τα μέτρα που ακολούθησαν) ...στην Ευρώπη, στη 15ετία 1985-2000 είχαν μείωση (των ατυχημάτων) κατά μέσο όρο 50%. Στη Σουηδία 95% μείωση κι εμείς 60% αύξηση!!! Από το 2001 έως τώρα, εμείς κάναμε μόνο 11% μείωση στο 160% αύξηση που είχαμε, ενώ ο Μ. Ο. της Ευρώπης έκανε 40% και 50% (μείωση). Διότι είχαν στόχους πρώτης προτεραιότητας να μειώσουν το θανατικό.

Το παράδειγμα της Γαλλίας: -->>
Το 2003, επί προεδρίας Σιράκ, η πρώτη προτεραιότητα της γαλλικής προεδρίας ήταν ο θάνατος των νέων στους δρόμους, δεύτερη η υγεία, τρίτη η παιδεία. Στην Ελλάδα, δεν υπάρχει καν στην ατζέντα των πολιτικών. Λυπάμαι... Μένω έκπληκτος γιατί αφήνει παγερά αδιάφορους ο θάνατος νέων στην άσφαλτο. Δεν ξέρω αν το θεωρούν κατι που δεν μπορούν να αποφύγουν.

Για την κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία: -->>
(είναι δύσκολο να μπει ειδική αγωγή στα σχολεία) γιατί δεν υπάρχει άνθρωπος, ο οποίος έχει την ωριμότητα και την παιδεία να το αποφασίσει. Οταν οι ίδιοι, αυτοί που θα μπορούσαν να νομοθετήσουν και να αποφασίσουν για τις τύχες των πολιτών, δεν είναι ικανοί να αυτοπροστατευτούν, κυκλοφορώντας χωρίς ζώνες και χωρίς κράνη, οι άνθρωποι του κοινοβουλίου, (...) οι σημαντικοί άνθρωποι του κοινωνικού ιστού, συμπεριφέρονται με τέτοιο τραγικό τρόπο, ανίκανοι να αυτοπροστατευτούν, βεβαίως είναι και ανίκανοι να προστατέψουν τους ψηφοφόρους τους.

Σοφή (και πολύ απλή) συμβουλή από έναν έμπειρο οδηγό: -->>
Εφόσον ξέρουμε ότι ένας δρόμος δεν είναι καλός, πρέπει να προσαρμόσουμε την οδήγησή μας στις συνθήκες αυτές.

Η λογική κατακλείδα: -->>
Οι άνθρωποι που κατασκευάζουν τους δρόμους και οι άνθρωποι που παραλαμβάνουν τους δρόμους, θά 'πρεπε να σκέφτονται ότι αυτοί οι δρόμοι είναι οι δρόμοι που χρησιμοποιούν τα παιδιά τους και η οικογένειά τους.


_____________________
ΣΗΜ.1. -->> Ποιος όμως έχασε τη λογική για να τη βρούμε εμείς οι απόγονοι των ΕΛ..?
ΣΗΜ.2. -->> Σε επόμενο σχόλιο θα εξηγήσω μερικά πραγματάκια στον Ιαβέρη, προσπαθώντας να δώσω απάντηση σε όσα πιθανότατα δεν γνωρίζει.

-->> Η φωτό με τα κύπελα (1980) από εδω: -->>
http://www.in.gr/auto/acrop_2000/INTERVIEW_IABERHS.htm
-->> η πρόσφατη φωτό από εδώ, όπου υπάρχει και ένα βίντεο με διάλεξή του Ιαβέρη: -->>
http://voriaevia.blogspot.com/2008/03/blog-post_16.html


-->> ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ -->>
http://www.ioas.gr/index.asp
Ημερίδα για την οδική ασφάλεια, 2005 -->>
http://www.ioas.gr/newsitem.asp?lang=EL&ID=8
-->> Επισκεφτείτε το, έχει κι ένα φοβερό Pin Project με χάρτη, κλπ κλπ.
"βοήθησέ μας να επισημάνουμε τα προβλήματα των ελληνικών δρόμων και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να τα λύσουμε.
Γιατί όλοι μαζί...
ακουγόμαστε πιο δυνατά."

_____________________
ΣΗΜ.3. Ετσι γράφει στη σελίδα της η τραγική κυρία Μυλωνά και, αν και αναρωτιέμαι «Γιατί άραγε θα ακουστούμε τώρα;» διατηρώ την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει. Ισως, αν αντί για εκκλησίδια στα σημεία θανατηφόρων ατυχημάτων τοποθετούσαμε μια σήμανση για τον ακατάλληλο δρόμο συν μια τεράστια μούντζα για τον ασυνείδητο οδηγό.
ΣΗΜ.4. Σε επόμενο ποστ θα απαντήσω και στην κυρία Μυλωνά. Ισως δεν έχει υποπτευθεί μερικά πράγματα και να έχει το νου της.

ΣΗΜ.4. (Update 5:01 π.μ.) Με τόση ζέστη πού να κοιμηθώ! έτσι, αντί να περιμένω να ξημερώσει, το ανέβασα πριν λίγο στους ΚΑΦΕΛΛΟΥΣ, εδώ: -->>
http://eimaste-kafroi.blogspot.com/2008/07/anthropus-anthropus.html

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Ιαβέρης πολύ καλά τα λέει και όπου τον έχουν στην τηλεόραση φιλοξενούμενο και πολύ καλά τα γράφει στο περιοδικό που αρθογραφεί. Αλλά ποιος τον ακούει; Όπως ποιος ακούει τον Καββαθά και τον Στάθακη που και αυτοί έχουν προσφέρει πολλά; Η νοοτροπία του έλληνα οδηγού, που νομίζω ότι μόνος οδηγάει στο δρόμο και οι άλλοι ας κόψουν το λαιμό τους, αν δεν αλλάξει θα έχουμε και άλλους νεκρούς. Η νοοτροποία της πολιτείας, να μη φτιάχνει δρόμους, ευρωπαικών προδιαγραφών, να μην έχει σωστή σήμανση, να μην έχει καλό φωτισμό και αυτή είναι ένοχη. Χώρια που πληρώνουμε για δρόμους με προδιαγραφές ευρώπης και μας φιτάχνουν δρόμους με προδιαγραφές ελλάδα. Σε ένα μήνα, λακούβες και σαμαράκια γεμίζουν. Πόσα ακόμα θύματα θέλουν, για να αποφασίσουν, να κάνουν κάτι σωστό;

Unknown είπε...

Δεν αλλάζει η νοοτροπία αν δεν αλλάξει η στοχοθέτηση του εκπαιδευτικού συστήματος - άρα οι στόχοι των κυβερνήσεων.

Και οι λύσεις που προτείνουν άνθρωποι σαν τον Ιαβέρη είναι πολύ κοστοβόρες για τις κυβερνήσεις, ενώ τα μέτρα φαντάζουν άμεσα και φυσικά βελτιώνουν και τα οικονομικά...

Τί μπορείς να πεις όμως σε μια κοινωνία που μετράει τα πάντα με το χρήμα - είναι καταδικασμένη να αυτοκαταστραφεί...

Nicholas είπε...

Ακριβώς λοιπόν επειδή μετράμε τα πάντα με το χρήμα με την αύξηση της τιμής της βενζίνης θα μειωθούν και τα ατυχήματα, αφού θα οδηγούμε λιγότερο. Διάβαζα ένα άρθρο επί του θέματος αλλά δεν το βρίσκω να το παραθέσω:)

Unknown είπε...

......

Ουδέν σχόλιον...

Rodia είπε...

Κρατείστε την όρεξή σας παιδιά, θα ανεβάσω σύντομα ποστ με σημειώσεις για καθε τοποθέτηση του Ιαβέρη.

να είστε όλοι καλά :)

samurai είπε...

ΟΤΑΝ ΕΙΧΕ ξεκινησει ο εμφυλιος πόλεμος στην πρωην Γιουγκοσλαβια, θυμαμαι ειχαν μετρησει τους νεκρους απο ολες τισ παραταξεις σε ενα μηνα και τους αντιπαραβαλλαν με τον αριθμο των νεκρων απο τροχαια στην ελλαδα, παλι σε ενα μηνα
φανταστειτια ποιοι ηταν περισσοτεροι.
οι νεκροι απο τροχαια στην ελλαδα.

SKY είπε...

Αγαπητή Ροδιά,
λόγω της εργασίας μου (ευφημισμός της δουλείας μου) ζω και νινούμαι διαρκώς είτε πάνω σε 2 είτε πάνω σε 4 ρόδες, διανύοντας περί τα 6000 χλμ το μήνα. Μπορείς να φανταστείς, πόσες φορές έχω βρεθεί με τερατώδη τζιπ, από πίσω, να αναβοσβήνουν τα φώτα, ενώ κινούμαι με 120 χαω στην εθνική οδό. Και όχι μόνο αυτό. Εκτίμησε πόσες φορές έχω συναπαντήσει μοτοσυκλετιστές, οι οποίοι λόγω διακοπών, καβαλλάνε, με παντόφλα και καπελάκι, πάνω στα πιο επικίνδυνα σημεία (θέσεις έργων οδοποιίας) του δρόμου.

Άλλο οδηγός και άλο άνθρωπος. Και έχει απόλυτο δίκιο ο Ιαβέρης να ζητάει ανθρώπους (ωσαν Διογένης), αλλά τουλάχιστον αφού δεν μπορούμε να διορθώσουμε τον άνθρωπο μέσα μας, τουλάχιστον μπορούμε να κρατάμε τα νεύρα, τις στερήσεις μας και τα προβλήματα μας, μακριά από την καμπίνα του αυτοκινήτου ή τη σέλα της μηχανής μας;