Σελίδες

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

Τα ηρωικά παιδιά του Πειραιά


Παραθέτω τη στιχομυθία που πέτυχα κάπου και μετά θα γράψω για μερικές απορίες που μου δημιουργήθηκαν, επειδή νομίζω ότι το ζήτημα δεν είναι στενά συντεχνιακό, αλλά θέμα ασφαλειας (και οικονομικών, μάλλον) του κράτους.
α. -Το λιμάνι κλειστό για 12η μέρα.
β. -Συνεχίζονται οι διακοπές; Αυτά είναι!
α. -Ναι βρε, στο τέλος του μήνα πάντως έλα με κανένα ταπεράκι με φαγητό...
γ. -Γιατί άραγε; Τωρα το θυμηθηκαν; Πώς το εξηγείς;
α. -Δεν το θυμηθήκαμε τώρα, είναι δυο χρόνια που βρισκόμαστε σε κινητοποιήσεις και απεργίες. Απλά τώρα έφτασε ο κόμπος στο χτένι.
γ. -Ναι, αλλα δώστε λίγο χρόνο στο παιντί... :)
α. -Το "παιδί" είχε ενημερωθεί προεκλογικά. 1η Οκτώβρη οι Κινέζοι, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, έπρεπε να μπούνε στο λιμάνι. Ο μήνας έχει 12 και -ακόμα- τους κρατάμε απέξω. Η νέα μας υπουργέσσα βρήκε χρόνο να συναντηθεί μαζί τους, αλλά όχι και μαζί μας. Όσο για μας, αντέχουμε ακόμα...
γ. -αχμ.. δεν τα γνωριζα αυτα... συγγνωμη.. Τα ΜΜΕ περι άλλα τυρβαζουν, βλεπεις.
α. -Ναι, τα ΜΜΕ έχουν πάντα το ίδιο χρώμα...
γ. -Απο τη πλευρα των εμπορων όμως που δεν μπορουν να εκτελωνισουν και ζημιωνονται -μεχρι αυτοκτονιας μερικες φορες- το πραγμα ειναι εξοργιστικο. Τι θα μπορουσε να γινει γι αυτους;
α. -Το κατανοώ απόλυτα, είναι σοβαρό κοινωνικό θέμα. Ίσως να μπορούσαν κι αυτοί να πιέσουν την κυβέρνηση, αντί να μας αναγκάσει να επιστρέψουμε στη δουλειά, να παραμείνει το λιμάνι ελληνικό. Είναι και προς το δικό τους συμφέρον.

Οι απορίες μου λοιπόν, είναι:

1. Η πιο "καφτή πατάτα" που πεταξε ο Κωστάκης στο Γιωργάκη είναι η υπόθεση των λιμανιών;
2. Τι θα γινόταν αν κέρδιζε η ΝΔ τις εκλογές; Θα είχαμε τώρα τους κινέζους στον Πειραιά;
3. Γιατί δεν φρόντισε η κυρια υπουργός να συναντηθεί με τους υπαλλήλους του ΟΛΠ, αμέσως μόλις ανέλαβε ώστε να διευθετηθεί το θέμα της απεργίας;
4. Τι είπαν/συζήτησαν η κυρία υπουργός και οι κινέζοι κατά τη συνάντησή τους; (βρίσκω παράξενο που έγινε αυτή η συνάντηση πρώτη)
5. Γιατί χρησιμοποιεί η κυβέρνηση τους αγανακτισμένους εμπόρους ως μέσο πίεσης εναντίον της απεργίας των υπαλλήλων του ΟΛΠ;
6. Τελικά, οι υπάλληλοι του ΟΛΠ τι δουλειά κάνουν; Μήπως είναι στρατιώτες; Μήπως είναι η εμπροσθοφυλακή εναντίον του "εισβολέα", όπως τους αφήνει εγκαταλελειμμένους η κυβέρνηση να είναι;
7. Οι υπάλληλοι του ΟΛΠ θα λύσουν το πρόβλημα της σύμβασης/πώλησης των λιμανιών της χώρας μας;
8. Μήπως δεν πρόκειται καν για πρόβλημα και η τωρινή κυβερνηση είναι απολύτως σύμφωνη με τη προηγούμενη, μόνο που έπαιζε το "πίτσι" (ζακυθινο παλιο παιχνιδι) και μας έριχνε στάχτη στα μάτια τα προεκλογικά περί "επαναδιαπραγμάτευσης";

κλπ κλπ. Οποιος θελει, προσθετει ό,τι νομίζει.

photo-->> SKAI
_________________________________
UPDATE-->> απο το σχόλιο της NinaC ενα κομμάτι σημαντικό -->>
(για σκεφτείτε το)
«Η σύμβαση δίνει το δικαίωμα στους Κινέζους να δημιουργήσουν στον Πειραιά μεταποιητικό κέντρο. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει το εξής: έρχονται καραβιές με κινέζικα προϊόντα, περνάνε μια βόλτα από το μεταποιητικό κέντρο, και επανεξάγονται, προς όλη την Ευρώπη, με την πολυπόθητη ετικέτα "κατασκευασθέν στην Ε.Ε.". Δηλαδή, ως κοινοτικό προϊόν ΔΕΝ θα πληρώνει δασμούς!!! Αντιλαμβάνεσθε το τεράστιο οικονομικό όφελος της Κίνας αλλά και την αντίστοιχη ζημία της Ελλάδας και των άλλων χωρών της Ε.Ε. Κι αν η αγορά έχει ήδη κατακλυστεί από κινεζικά προϊόντα (διαμαρτύρονται εντονότατα οι έμποροι γι αυτό), φαντάζεστε τι θα γίνει όταν θα πάψουν να πληρώνουν και δασμούς.»


UPDATE-->> απο ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 14/06/2005 -->>
«Αριστοκράτες των ρετιρέ» αποκάλεσε γι' ακόμη μία φορά τους λιμενεργάτες ο ΥΕΝ Μ. Κεφαλογιάννης, «αφού ο ετήσιος μισθός τους είναι πολλαπλάσιος των βουλευτών και του Προέδρου της Δημοκρατίας», όπως είπε μέσα στη Βουλή των Ελλήνων. Μοίρασε μάλιστα και μισθολογική κατάσταση, που εμφάνιζε τους αριθμούς μητρώων κάποιων εκ των 334 λιμενεργατών να λαμβάνουν ετήσιες αποδοχές 120.000-140.000 ευρώ.
(...)
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις χρηστών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων-Containers-Terminal, στο Ικόνιο του Περάματος, όπου λειτουργούν οι 14 γερανογέφυρες και οι οποίες με τη βοήθεια των 60 «εναεριτών» λιμενεργατών ξεφορτώνουν ετησίως 1.200.000 Teus, δεκάδες εμπορικά πλοία που δεν εκτελούν τακτικές γραμμές έχουν αλλάξει ρότα για άλλα μεσογειακά λιμάνια, ενώ όσα θέλουν να φορτοεκφορτώσουν στην Ελλάδα καταπλέουν στα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Ελευσίνας.
(...)
ο Πρόεδρος της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, Γιώργος Νουχουτίδης, ο οποίος μιλώντας στην «Ε» τόνισε τα εξής: «Ο υπουργός ψεύδεται ασύστολα όταν μιλά για τέτοια ποσά, αφού στους 60 μόνο "εναερίτες", που δουλεύουν κάτω από επικίνδυνες συνθήκες, ο μέσος όρος των ετήσιων αποδοχών τους δεν ξεπερνά τις 70.000 ευρώ. Αν αφαιρέσεις τις κρατήσεις τους τότε οι απολαβές μειώνονται», λέει και εξηγεί ότι ο ίδιος με 30 χρόνια «υπηρεσίας» και ως επόπτης και ως μέλος του δ.σ. του ΟΛΠ αμείβεται ετησίως με αποδοχές που δεν ξεπερνούν τα 32.000 ευρώ.
(...)
Ο λιμενεργάτης συνδικαλιστής εξηγεί ότι τα ετήσια ποσά των 120.000 ευρώ λαμβάνουν μόνο οι «εναερίτες» που δουλεύουν σε ύψος πάνω από 50 μέτρα, χωρίς καμία ασφάλεια και όλες τις εβδομάδες, όλους τους μήνες, όλο τον χρόνο, ενώ τα 363 μεροκάματά τους είναι όλα διπλά.

Οσον αφορά το «μεροκάματο» είναι 23,62 ευρώ, ενώ τα επιδόματα που λαμβάνουν οι 60 ειδικοί λιμενεργάτες είναι 30% των ειδικών επικίνδυνων συνθηκών, 20% γάμου και οι τριετίες που ανέρχονται μέχρι 63% το ανώτερο.

Τέλος, ο Πρόεδρος της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ κατηγορεί ευθέως τον ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη ότι, θέλοντας να ξεπουλήσει το λιμάνι σε ιδιώτες, χρησιμοποιεί ως εξιλαστήρια θύματα τους 334 λιμενεργάτες, οι οποίοι όμως όπως τονίζει, θα πραγματοποιούν κινητοποιήσεις μέχρι να δικαιωθούν.

Σκέφτομαι ότι πολύ φτηνότερα θα στοίχιζαν στο κράτος οι προσλήψεις (λαθρο)μεταναστών γι αυτές τις επικίνδυνες δουλειές. Κι αν πέσουν και σκοτώνονται, η ζωή τους είναι επίσης φτηνή.
ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΤΕΣΠΑ..???

13 σχόλια:

NinaC είπε...

1. Η υπόθεση των λιμανιών δεν ήταν άγνωστη στον ΓΑΠ και το ΠΑΣΟΚ. Όλα, εξάλλου, ξεκήνησαν επί πασοκικής κυβέρνησης. Εννοώ τη μετατροπή του ΟΛΠ, από Ν.Π.Δ.Δ. σε Α.Ε. και την ένταξή του στο Χρηματιστήριο. Τα υπόλοιπα ήταν θέμα χρόνου.

2. Όχι. Το λιμάνι είναι κλειστό από 1ης Οκτώβρη (προεκλογικά), που ήταν και η ημερομηνία έναρξης των εργασιών από τους κινέζους.

3. Ήταν πολύ απασχολημένη. Αντ' αυτής είδαμε συμβούλους τους οποίους ενημερώσαμε για να την ενημερώσουν. Κατά τα λοιπά, η κ. Κατσέλη -προεκλογικά- εμφανιζόταν στα πάνελ απολύτως ενημερωμένη και με άποψη!

4. Υποθέτω ότι οι Κινέζοι -και με το δίκηο τους- απαίτησαν να εφαρμοστεί η σύμβασή τους.

5. Εδώ υπάρχει, πράγματι, πρόβλημα. Με το λιμάνι κλειστό, πλήττονται οικονομικά αρκετοί κλάδοι εργαζομένων και το πρόβλημα αναδεικνύεται στις πραγματικές του διαστάσεις, αυτές του κοινωνικού και πολιτικού προβλήματος. Η διεκδίκησή μας δεν έχει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ συντεχνιακό χαρακτήρα, δεν ζητάμε τίποτα για εμάς. Απαιτούμε το λιμάνι να μείνει ελληνικό και να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα του, να μην ξεπουληθεί στους ιδιώτες.

6. Το σίγουρο είναι πως αισθανόμαστε μισθοφόροι και, μάλιστα, όχι από δική μας επιλογή. Αν το λιμάνι είχε μείνει ανοιχτό, σήμερα θα υπηρετούσαμε τα κινεζικά συμφέροντα.

7. Προσπαθούμε να το αποτρέψουμε, μέ όλες μας τις δυνάμεις, με μεγάλο αγώνα, με τεράστιο κόστος δυο χρόνια τώρα.

8. Συ είπας...

Και να προσθέσω και κάτι ακόμα, για να γίνει κατανοητό γιατί οι υπόλοιπες παραγωγικές τάξεις (εισαγωγείς, έμποροι κ.λ.π.) πρέπει να σταθούν στο πλευρό των εργαζομένων του ΟΛΠ. Η σύμβαση δίνει το δικαίωμα στους Κινέζους να δημιουργήσουν στον Πειραιά μεταποιητικό κέντρο. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει το εξής: έρχονται καραβιές με κινέζικα προϊόντα, περνάνε μια βόλτα από το μεταποιητικό κέντρο, και επανεξάγονται, προς όλη την Ευρώπη, με την πολυπόθητη ετικέτα "κατασκευασθέν στην Ε.Ε.". Δηλαδή, ως κοινοτικό προϊόν ΔΕΝ θα πληρώνει δασμούς!!! Αντιλαμβάνεσθε το τεράστιο οικονομικό όφελος της Κίνας αλλά και την αντίστοιχη ζημία της Ελλάδας και των άλλων χωρών της Ε.Ε. Κι αν η αγορά έχει ήδη κατακλυστεί από κινεζικά προϊόντα (διαμαρτύρονται εντονότατα οι έμποροι γι αυτό), φαντάζεστε τι θα γίνει όταν θα πάψουν να πληρώνουν και δασμούς.

Stazybο Hοrn είπε...

Αυτά τάχεις διαβάσει;

http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5293929

http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496024

Rodia είπε...

~~Ευχαριστώ Νίνα :) για τη πολύ σημαντική προσθήκη. Αγριεύει το πράγμα σα να λέμε... Η ΕΕ τι θα κάνει; Θα το χάψει; Κάποιος να ξυπνήσει το κόσμο υπάρχει;... Κάτι πρέπει να γίνει πια, πριν τελειώσουν οι 100 μέρες γιατί σε 100 μέρες προλαβαίνει να γκρεμιστεί το σύμπαν. Εδώ.. χτίστηκε σε 6 μερες μοναχα!!!

~~Οχι, δεν πρόλαβα να δω Stazybo.. Κι αυτό εδώ στο τσακ το έπιασε το μάτι μου. Πού να προλάβει κανείς σήμερα τις κεραμίδες που πέφτουν απο όλες τις διευθύνσεις...

-->> Αυτό που βλέπω τελικά είναι πως η αυτοδυναμία που χαρίστηκε στο Πασοκ ήταν αποτέλεσμα προχειρότητας, όπως όλα συμβαίνουν πρόχειρα σε αυτό τον τόπο. Χωρίς σκέψη. Να δούμε τους χαριστές τώρα. Να δούμε και τους υποστηρικτές. Πού θα κρυφτούν.

Ανώνυμος είπε...

Δηλώνω την αμέριστη συμπαράστασή μου στους λιμενεργάτες, το έχω κάνει και από το blog μου. Έτσι όπως ξεπουλήθηκε η κρατική περιουσία δεν πιστεύω οτι είναι οικονομικά εφικτό να επαναγοραστει, δυστυχώς. Αυτό που μπορεί και πρέπει να κάνει είναι μια επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με πρωταρχικούς σκοπούς να μην απολυθεί ή αλλάξουν οι όροι για κανέναν εργαζόμενο και αν δεν είναι δυνατό να ματαιωθεί το μεταποιητικό κέντρο, τουλάχιστον να βελτιστοποιηθούν οι όροι και ή δυνατόν να προσληφθούν και άλλοι εργαζόμενοι

Ροδιά την καλησπέρα μου

Έκτορας

Glavkos είπε...

Σύμφωνω με τους προηγούμενους σχολιάσαντες στα εξής :
1.Πρόκειται για άλλο ένα μεγάλο ξεπούλημα κερδοφόρου στρατηγικού και δημόσιου τομέα της οικονομίας της χώρας. Δεν χρειάζεται κανείς να κουνά κόκκινες σημαίες για να λέει τα αυτονόητα.
2.Οι Κινέζοι κάνουν την δουλειά τους οι άνθρωποι και καλά κάνουν για να εξασφαλίσουν την ευημερία της χώρας τους και την προώθηση των προϊόντων τους σε μια προνομιακή για αυτούς αγορά.
3. Δεν βάζεις φύλακα στα πρόβατα τον λύκο....Ούτε αφήνεις την πόρτα και τα παράθυρα ανοιχτά όταν φεύγεις από το σπίτι.
4. Οι συμφωνίες κυρίων πρέπει να τηρούνται. Σε κανέναν δεν αρέσει να τον στήνουν ούτε για πέντε λεπτά απ΄όσο ξέρω. Πόσο μάλλον όταν η αρραβώνα έχει μεγάλη προίκα.
5. Όταν βγαίνει ένα διαζύγιο ή σπάει μια συμφωνία κάποιος πρέπει να αποζημιωθεί. Κι όπως όλοι γνωρίζουμε ο έρωτας είναι πάντα σύντομος....
6. Οι εργαζόμενοι έλεγαν το αυτονόητο αλλά ποιός τους άκουσε..
ισχύει εδώ το περίφημο : "μαλώνουν τα βουβάλια , την πληρώνουν τα βατράχια".

Τα συμπεράσματα ελεύθερα ....

αντωνης είπε...

Καλησπερα.
Για το θεμα ξερω αρκετα απο φιλο (τον οποιο γνωρισα μεσω των blogs) λιμενεργατη.
Εχω γραψει αρκετες φορες στο δικο μου πολυ μικρο μπλογκ.
Αυτα που εγω εχω καταλαβει ειναι οτι:
* ο πολυς κοσμος 1) εχει μαυρα μεσανυχτα, 2) δεν τον ενδιαφερει καν να μαθει περι τινος προκειται
* εχει περασει σχεδον σε ολους η σπεκουλα των "καημενων" των βιομηχανων και των εμπορων και των εφοπλιστων οτι οι απεργιες στο λιμανι τους κοβουν τη δουλεια
* η οποια σπεκουλα σιγονταρεται και απο τα Μεσα Μαζικης Αποβλακωσης.
* και σε αρκετο κοσμο εχει περασει το ψεμα της ΝΔ οτι οι εργαζομενοι στο λιμανι ειναι ρετιρε.

Απο εκει και περα νομιζω οτι για μια ακομα φορα οι εργαζομενοι στον ΟΛΠ μαχονται για κατι που παρα την αλλαγη της κυβερνησης φαινεται οτι δυστυχως με τον ενα ή τον άλλο τροπο θα γινει.
Οι μονοι οι οποιοι εγω διαβαζω οτι ειναι καθετα εναντιον της συμβασης ειναι οι βουλευτες του ΣΥΡΙΖΑ (ισως και του ΚΚΕ, αλλά δεν το ξερω) και ισως μεμονωμενα καποιοι βουλευτες του ΠΑΣΟΚ, κρυφα ομως οι τελευταιοι να μην τους παρουν και χαμπαρι.

Προεκλογικα ΔΕΝ ειχα ακουσει καποια στοιχειοθετημενη αποψη απο εκπροσωπους της σημερινης κυβερνησης και αυτο το θεωρουσα ανησυχητικο απο τοτε.

Οπότε τελειωνοντας, μαλλον θα συμφωνησω με το "πιτσι" ευχομενος να βγω ψευτης.

Να εκφρασω τη συμπαρασταση μου στους υπαλληλους του ΟΛΠ και στους λιμενεργατες και να ευχηθω ολα αυτα να ειναι ενα κακο ονειρο. Αλλά δυστυχως δεν το βλεπω εφικτο να μην ισχυσει η συμφωνια ξεπουληματος. Και δεν διακρινω και πουθενα την πολιτικη βουληση της κυβερνησης ωστε να ανατρεψει τη συμφωνια.

Την καλησπερα μου.

Rodia είπε...

Βρίσκω πολύ σημαντικό αυτό που έγραψε η Νινα:
«Η σύμβαση δίνει το δικαίωμα στους Κινέζους να δημιουργήσουν στον Πειραιά μεταποιητικό κέντρο. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει το εξής: έρχονται καραβιές με κινέζικα προϊόντα, περνάνε μια βόλτα από το μεταποιητικό κέντρο, και επανεξάγονται, προς όλη την Ευρώπη, με την πολυπόθητη ετικέτα "κατασκευασθέν στην Ε.Ε.". Δηλαδή, ως κοινοτικό προϊόν ΔΕΝ θα πληρώνει δασμούς!!! Αντιλαμβάνεσθε το τεράστιο οικονομικό όφελος της Κίνας αλλά και την αντίστοιχη ζημία της Ελλάδας και των άλλων χωρών της Ε.Ε. Κι αν η αγορά έχει ήδη κατακλυστεί από κινεζικά προϊόντα (διαμαρτύρονται εντονότατα οι έμποροι γι αυτό), φαντάζεστε τι θα γίνει όταν θα πάψουν να πληρώνουν και δασμούς.»

Αναρωτιέμαι αν αυτή η προσφορά φτηνών προϊόντων είναι η προεκλογική υπόσχεση του ΓΑΠ για καλύτερη ζωή, για αναθέρμανση της αγοράς, κλπ.

kalamariatimes είπε...

asxeto
φιλεναδ απως λειτουργουν οι συνδεσμοι αναρτησης?

Rodia είπε...

Πρώτα πρωτα, Καλωσόρισες!:)

Για καθε άρθρο ξεχωριστά δινεται η δυνατοτητα αποστολης του συνδεσμου του με mail..
Αν εννοεις γενικη παρακολουθηση, μπορεις να γραφτεις στα RSS FEDD για αναρτησεις ή/και για σχολια. Δες δεξια στη πλαϊνη μπαρα ψηλά.
..αν σε βοηθησα, καλώς, αν δεν.. συγγνωμη, δεν ξερω κατι άλλο.. :(

Rodia είπε...

Αν εννοεις πώς βαζεις ενα παραπεμπτικο συνδεσμο στο ποστ σου, στειλε μεηλ να σου δωσω τον κωδικα.

kalamariatimes είπε...

rodia,σε καποια ποστ που ανω στο τελος εχει σαν συνδεσμο διαφορους φιλους, μαζι και εσενα
αυτο το βαλατε χωρις να σας στειλω κωδικα εγω
πως εγινε αυτο?

Rodia είπε...

Εννοεις τα "Links to this post" που εμφανιζονται κατω κατω;
Αυτα μπαινουν απο μονα τους -αυτοματα- όταν καποιο ποστ αλλου μπλογγερ αναφερεται σε αυτο, όπως συμβαινει σε τουτο δω όπου φαινονται οι δικοι σου συνδεσμοι για τους οποιους και σε ευχαριστώ :)

Rodia είπε...

Ισως και να φαινονται επειδη εχουν τις ιδιες ετικεττες (tags) ειναι δλδ σχετικα μεταξυ τους..
Δεν ξερω (ουτε φανταζομαι!) περισσοτερα... :(