Το διεθνώς καταξιωμένο μπλογκ "Rodia Mixer", γνωστό για την αξιοπιστία του, είχε την ευκαιρία να συναντήσει σε ένα από τα υπερπόντια διαγαλαξιακά του ταξίδια τον κορυφαίο μετα-αναλυτή της μετα-οικονομίας, καθηγητή στο μεταπλανητικό μεταπανεπιστήμιο, κ. Suga Mo Tasogia και να λάβει τη συνέντευξη που ακολουθεί.
Είναι γνωστό ότι σύμπας ο δημοσιογραφικός κόσμος της οικουμένης, καθώς και πολλοί διεθνείς οικονομολόγοι και μετακυβερνήτες, τον ψάχνουν για να φωτίσει τις απηρχαιωμένες γκλάβες τους, ώστε να μεταλαμπαδεύσουν τη γνώση του σοφού ανδρός στους εγκεφάλους των αναγνωστών/θεατών/πολιτών του κόσμου -μη εξαιρουμένων των τραπεζιτών- αλλά είναι αδύνατο να τον πετύχουν κάπου.
Το "Rodia Mixer" είχε ευτυχώς τη μετατύχη να τον συναντήσει σε ένα μετακαφέ (απο τον κήπο του οποίου η φωτό) να πίνει τσάι αρωματικό. Τον στρίμωξε τόσο, ώστε να τον αναγκάσει να απαντήσει σε ενδιαφέροντα μεταβασικά ερωτήματα.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Rodia Mixer - Χαίρετε κ. Suga Mo Tasogia! Επιτέλους, σας πετυχαίνουμε.
Suga Mo Tasogia - Χαίρετε και σε σας μαντάμ. Με ποίαν έχω την τιμήν να ομιλώ;
R.M. - Με τη δαιμόνια ρεπόρτερ του "Rodia Mixer" βεβαίως, αν έχετε ακουστά.
S.M.T. - Ω! και βέβαια το γνωρίζω! Πραγματική τιμή δι' εμέ να συναντώ την όαση της ενημερώσεως! Δεν σας κρύβω ότι σας έψαχνα...
R. M. - Εμένα;
S.M.T. - Εμ; Με ποιά μετασύγχρονη προσωπικότητα θα μπορούσα να μοιραστώ επιτυχέστερα τις σκέψεις και τις απόψεις μου για τη μετα-ανάλυση της μετα-οικονομίας;
R. M. - Τιμή μας, κ. μετα-καθηγητά. Πανευτυχής.
S.M.T. - Τί θέλετε λοιπόν να με ρωτήσετε;
R. M. - Πρώτα πρώτα, επιτρέψατε να υποβάλλω το κοινότοπο ερώτημα περί οικονομικής κρίσης στην Ε.Ε. Τί συμβαίνει ακριβώς;
S.M.T. - Πρώτον και κύριον, κρίση δεν υπάρχει στην Ε.Ε. Αυτό που συμβαίνει είναι απλώς μια μεταβεντέτα. Σόι Μπλε εναντίον Σόι Rot. (Rot=κόκκινο)
R. M. -Δηλαδή;
S.M.T. - Δηλαδή, αυτό που συμβαίνει ανέκαθεν στους κόλπους των καλύτερων οικογενειών. Τσακωμοί, υστερίες, πισώπλατα χτυπήματα, κουτσομπολιά, αλληλοκατηγόριες...
R. M. - Γιατί;
S.M.T. - Μα.. για να φανεί ποιος είναι δυνατότερος, δικαιότερος,καλύτερος, πιο νοικοκύρης... Ποιος θυσιάζεται για όλους και ποιο είναι το ρεμάλι που τρώει από τα έτοιμα... ξέρετε τώρα!
R. M. - Ναι, κάτι υποπτεύομαι. Αλλά αυτά συμβαίνουν στις οικογένειες με στόχο κάποια κληρονομιά, ή έστω την κληρονομίαν της Βασιλείας των Ουρανών....
S.M.T. - Ε, κι εδώ το ίδιο γίνεται! Για την κληρονομιά των Ουρανών! Αν βέβαια λάβετε υπόψη ότι ο τωρινός θεός είναι το Χρήμα.
R. M. - Μάλιστα... Να σας ρωτήσω κάτι ακόμα;
S.M.T. - Ευχαρίστως, στη διάθεσή σας.
R. M. - Τί έίναι η μετα-οικονομία;
S.M.T. - Αυτό ακριβώς που σας είπα προ ολίγου.
R. M. - Δηλαδή;
S.M.T. - Η μετατόπιση όλων των ηθικών αξιών σε θρησκευτικό επίπεδο, με θεό το Χρήμα! Η ανθρωπιά, η φιλευσπλαχνία, όλα τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν τον άνθρωπο από τα υπόλοιπα ζώα, έχουν πλέον οικονομική μονάδα μέτρησης. Οσο περισσότερο χρήμα διαθέτει κάποιος, τόσο περισσότερο άνθρωπος είναι! Ηθικός, καλός, αγνός, αγαθός...
R. M. - Εσείς, δηλαδή, το πιστεύετε αυτό;
S.M.T. - Εγώ δεν πιστεύω τίποτα. Αθεος είμαι. Απλώς, εξετάζω... Μελετώ την επιστήμη της μετα-οικονομίας και μάλιστα μετα-αναλυτικώς.
R. M. - Μετα-αναλυτικώς;
S.M.T. - Αυτό θα πει ότι διαλέγω ποιές παραμέτρους θα εξετάσω, ή μάλλον ποιές παραμέτρους θα απομονώσω...
R. M. - Από τη σύνθεση;
S.M.T. - Σωστά. Γιατί, όπως γνωρίζουμε, μια οποιαδήποτε ανάλυση ακολουθείται από μια σύνθεση -ακόμα και η μετα-ανάλυση χρειάζεται μια μετα-σύνθεση.
Το θέμα με τη μετα-ανάλυση είναι ότι αναλύει αποκλειστικά οικονομικά (αριθμητικά) μεγέθη και στη συνέχεια η μετα-σύνθεση παραλείπει συνειδητά να προσθέσει άλλους παράγοντες εξω-αριθμητικούς. Ετσι, η κοινωνία, η φύση, οι ανάγκες, οι αξίες -όπως υπήρχαν πριν τη βασιλεία του Χρήματος- απουσιάζουν από τη μετα-σύνθεση και, όπως καταλαβαίνετε, το αποτέλεσμα της μετα-σύνθεσης είναι ένα ξερό αριθμητικό αγγούρι!
R. M. - Μα.. εσείς τα λέτε αυτά; Απαξιώνετε την επιστήμη σας;
S.M.T. - Ποιά επιστήμη; και μάλιστα "μου"; Ολα αυτά περί οικονομικής και ιδιαίτερα μετα-οικονομικής επιστήμης είναι απλώς φούμαρα. Για σκεφτείτε καλύτερα... Το Χρήμα -όπως και οι προ-υπάρξαντες θεοί- είναι απλώς ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα, μια κατασκευή του ανθρώπινου εγκεφάλου. Δεν έχει καμμιά σχέση με επιστήμη και τα τοιαύτα!
R. M. - Δηλαδή, δεν πιστεύετε αυτό που κάνετε;
S.M.T. - Φυσικά. Το ζητούμενο από εμάς, τους ειδικούς, είναι να κάνουμε τους άλλους να πιστεύουν σε αυτά που τους λέμε, που τους διδάσκουμε. Πρέπει να πείθουμε. Το αν κάποιοι από εμάς ξεφεύγουν και πείθουν και τον εαυτό τους είναι άλλο ζήτημα, που ανάγεται στη σφαίρα της ψυχιατρικής και της νευρολογίας.
R. M. - Μένω άφωνη.
S.M.T. - Και καλά κάνετε. Γιατί πίνω τσαγάκι νομίζετε; Για να υγραίνω το λαρύγγι μου. Αλλιώς, θα κατάπινα λεξοτανίλ!
R. M. -Να σας ρωτήσω...
S.M.T. - Οχι, όχι! Αρκετά σας είπα ώς τώρα. Μη με αναγκάσετε να καταξοδευτώ παραγγέλνοντας τσάγια!
R. M. - Ευχαριστώ πολύ κύριε καθηγητά. Καλή συνέχεια στο έργο σας.
S.M.T. - Στο μετα-έργο μου, καλύτερα. Παρακαλώ, καλή συνέχεια και σε σας και στο διάσημο μπλογκ σας.
_____________________
Μετά τη συνέντευξη, θεωρώ απαραίτητο να επισυνάψω μερικά μικρά αποσπάσματα από σχετικές δημοσιεύσεις του καθηγητού κ. Suga Mo Tasogia. Φαίνεται να είναι σιγουράκι για τουλάχιστον ένα Νομπελ!
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ
(από σημειώσεις του Suga Mo Tasogia για το έργο του "Η Κοινωνία των Εθνών απέτυχε. Ζήτω η Κοινωνία των Οικονομιών! ή μήπως.. Ζήτω η Οικονομία των Εθνών;")
1. Οταν μιλάμε για Χρήμα, αναφερόμαστε σε όλα τα είδη χρήματος, σε κάθε διαμεσολαβητικό μέσο μεταξύ παραγωγού προϊόντων και καταναλωτή. Χρήμα είναι και το χάρτινο, και το μεταλλικό, και το πλαστικό, και το άυλο και το εκτοπλασματικό -όπου νά'ναι θα σκασει μύτη κι αυτό. Επίσης, προϊόν είναι κάθε υλικό αγαθό που καταναλώνεται, καθώς επίσης προϊόν είναι και το ίδιο το Χρημα -όπως και η κάθε Ιδέα!
2. Η απόλυτη παντοδυναμία του Χρήματος θα έλθει, όταν μπούν και οι Ιδέες στα Χρηματιστήρια!
3. Ο πλανήτης Γη ξεχειλίζει από ενέργεια. Το ότι περιορίστηκε στη χρήση του πετρελαίου και μόνο, το ότι δηλαδή το πετρέλαιο (και τα παράγωγά του ή τα σχετικά με αυτό, όπως το φυσικό αέριο) νοείται ως το μοναδικό ενεργειακό προϊόν, συμβαίνει για μετα-οικονομικούς λόγους. Αυτο θα λήξει όταν και ο τελευταίος άνθρωπος στη Γη αποκτήσει μερσεντέ. Τότε θα πεισθούν (για οικον. λόγους) οι μεγαλοβιομήχανοι να σπάσουν τα καλούπια (αλλά και τον τρόπο) παραγωγής οχημάτων και άλλων απαραίτητων εργαλείων.
4. Το πετρέλαιο θα παραμείνει στην εξουσία του ενεργειακού βασιλείου μέχρι να βρεθεί τρόπος οικονομικής εκμετάλλευσης των φυσικών (και ελεύθερων ως τώρα) πηγών ενέργειας. Οσο ο Ηλιος θα αφήνεται ελεύθερος προς χρήση, όσο θα αναπνέουν οι άνθρωποι, τα ζώα και τα φυτά, χωρίς να πληρώνουν, όσο το νερό θα διατίθεται δωρεάν, -πράγμα που μπαίνει (ευτυχώς για τις αγορές) σε γραμμές παραγωγής- το πετρέλαιο (και το φυσικό αέριο) θα διατηρούν την ηγεμονία τους στο βασίλειο της ενεργειας.
5. Η επανάσταση θα έρθει μόνον όταν εφευρεθεί και επιβληθεί ο αλγόριθμος της μετα-σύνθεσης. Οταν, δηλαδή, θα αναγνωριστούν ως πραγματικές (και πρωτεύουσες) οικονομικές αξίες οι -παρωχημένες σήμερα- κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες.
6. Τη στιγμή που όλες οι επιστήμες γίνουν υποπαρακλάδια της Οικονομίας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανατείλουν καλύτερες μέρες για την ανθρωπότητα. Ο μοναδικός κίνδυνος που διακρίνεται είναι να έχει εξολοθρευτεί η ανθρωπότητα μέχρι τότε, να μη βρίσκεται ίχνος ανθρώπου επί της Γης.
7. Οπως ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και ανεπανάληπτος, έτσι και κάθε χώρα της Ε.Ε. (και όχι μόνο) είναι "ειδική και μοναδική περίπτωση" -συμφωνώ με τον κ. Ολάντ, ελπίζοντας πως δεν αναφέρθηκε μόνο στην Κύπρο. Μπορώ να βεβαιώσω με το κύρος της επιστήμης μου ότι εξίσου μοναδικές περιπτώσεις είναι π.χ. και η Γαλλία, η Γερμανία, κλπ. Το αν η κάθε περίπτωση θεωρεί τη δική της μοναδικότητα καλύτερη και ικανότερη από τις υπόλοιπες μοναδικότητες, είναι δικό της θέμα. Αλλωστε και η Κύπρος (και η Ελλάδα, βεβαίως, όπως και διάφορες άλλες χώρες) επαίρετο ως η καλύτερη του χωριού, όπως ακριβώς το θεωρεί σήμερα η Γερμανία -και αρκετές άλλες χώρες, βεβαίως.
Το ζητούμενο είναι να συμβιώνουν σε οικονομικό επίπεδο οι χώρες, όπως το καταφέρνουν μερικές ανθρώπινες μονάδες σε κοινωνικό επίπεδο, σχηματίζοντας τις κοινωνίες των ανθρώπων.
8. Το Χρήμα είναι πολεμοχαρής θεός. Το πρόβλημα είναι ότι (θέλει να) διαχειρίζεται ειρηνικά θέματα.
9. Ο άνθρωπος, ελπίζω και εύχομαι να αποδεχτεί την εσωτερική του αντίφαση και να συμβιώσει αρμονικά με τον εαυτό του, συμβιβάζοντας την παράνοια με τη λογική. Αν το μυαλό συνεχίσει να ανταγωνίζεται τα υπόλοιπα ζωτικά όργανα, δεν είμαι καθόλου βέβαιος για την επίτευξη μελλοντικής ευημερίας στον πλανήτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου