σκέφτηκα να αναλύσω τη γελοιογραφία -την
επίμαχη, ξέρετε.. αυτή που δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες στην εφημερίδα Των Συντακτών.
Εχουμε και λέμε λοιπόν.. Τι παρουσιάζει; Ποιο είναι το θέμα δλδ.. Παρουσιάζει έναν τύπο πρασινοκιτρινιάρη.. με αγριόφατσα που θυμίζει εξωγήινο τέρας, καθισμενο σε αναπηρικό καροτσάκι, να κρατά ένα μαστίγιο με μορφή πέους και να απειλεί τους πάντες και τα πάντα ωρυόμενος σε γερμανική γλώσσα:
ΑΛΕΣ ΚΑΠΟΥΤ, ΓΚΡΕΞΙΤ, ΠΙΓΚΣ, ΝΤΟΫΤΣΛΑΝΤ ΟΥΜΠΕΡ ΑΛΕΣ, ΑΪΝ ΝΑΤΣΙΟΝ, ΑΪΝ ΦΥΡΕΡ, ΝΤΑΧΑΟΥ, ΜΠΕΛΣΕΝ.
Στο πλάι γράφει: ΕΙΝΑΙ ΣΥΡΙΖΑΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΩΞΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ
Επάνω στο ρούχο του τέρατος, γραφει καθαρα και με κεφαλαία: ΣΟΪΜΠΛΕ. Αυτό νομιζω ειναι λαθος εκ μερους του γελοιογραφου.. πλεονασμός, πώς να το κάνουμε; δεν χρειαζόταν!
Πάμ' παρακάτ' λοιπον... στο μαστίγιο υπό μορφήν πέους, πράγμα σοκαριστικό για όσους μπήκαν στη βάσανο της μετά βδελυγμίας αποκήρυξης της γελοιογραφίας -μαζί με τον γελοιογράφο φυσικά.. Αυτό το πράγμα είναι μαστίγιο, εκτός αν υπονοηθεί πως ο ήρωας της γελοιογραφίας έχει αποκόψει το μόριό του. Το κρατά στο χέρι του και μάλιστα σε αρκετή απόσταση απο το κορμί του και το κουνά απειλητικά ενώ κραυγάζει όσα ανεφέρθησαν προηγουμένως. Μάλιστα...
Τί είναι αυτό που ενόχλησε τους τιμητές άραγε; Το τέρας-Σόιμπλε, το πέος-μαστίγιο, οι κραυγες, η πλαϊνη λωρίδα, η μανιέρα του σκιτσογράφου; Ας εξετάσουμε τί ήθελε να εκφρασει ο γελοιογράφος τώρα -κατά τη γνώμη μου βέβαια, ε.. Νομίζω λοιπόν ότι..
1. θέλησε να παρουσιασει τον γερμανο υπουργό όπως ακριβώς τον έχει καθένας έλληνας (και καθε νοτιοευρωπαίος, αλλά προσφάτως ξυπνούν και αρκετοί βόρειοι) στο νου του.. ένα τέρας *που τρώει τις ψυχές* (αυτο ειναι ατακα απο ποιημα ενος φιλου που θαυμαζω)
2. θέλησε να δείξει την εικόνα που υποβάλλει η γερμανικη κυβέρνηση -με πρωταγωνιστη το συγκεκριμενο προσωπο- στο λαό της, εναντίον των νοτιοευρωπαίων και ιδίως των ελλήνων.. Να θυμηθούμε πώς άρχισαν τα βάσανά μας; Ξεχάσαμε κιόλας το δάχτυλο της Αφροδίτης στο περιοδικό FOCUS να εικονογραφεί το κατάπτυστο άρθρο;
3. με τις απεικονισμένες κραυγες (με κεφαλαία γράμματα μισοκόκκινα σαν ματωμένα), νομίζω ότι θέλησε να θυμίσει πότε εφαρμόστηκαν παρόμοιες τακτικές και ποιοι τις εφάρμοσαν και πού τις εφάρμοσαν και ακολουθώντας ποια ιδεολογία οδηγήθηκαν να τις εφαρμόσουν..
4. το πεώδες μαστίγιο τώρα.. Τι κάνει κάποιος με ένα μαστίγιο; Δέρνει. Με ένα ανδρικό μοριο; Γ@μει. Με τα δυο μαζί; Γ@μεί και δέρνει, φυσικά, έτσι δεν είναι; [ζητω συγγνωμη για το καμουφλαζ του γραμματος άλφα, αλλά δεν ξερω τί λογοκρισια παιζει εδω μεσα, μη το κοψουν]
Το ότι ο κ. αυτός και ολοκληρη η γερμανικη κυβερνηση μαζι του κανουν σε μας τους ελληνες (αλλα και σε αλλους λαους) αυτό που εκφράζεται με τη μικρή προαναφερθείσα φράση, το γνωρίζουν οι πάντες! δεν χρειαζόταν να το σκιτσάρει ενας γελοιογράφος. Νομιζω δλδ..
5. η πλαϊνη λωρίδα, που κόντεψα να τη ξεχάσω, γελοιοποιεί τη διαρκή επίθεση εναντίον της ανερχόμενης δύναμης ενός κόμματος προς το οποίο στρέφονται οι ελπίδες όλων όσων υφίστανται τις αποφάσεις μιας ευρώπης με διαστρεβλωμένη ιδεολογία.. μιας ευρώπης εχθρικής προς τους λαούς που την αποτελούν, δλδ..
Κατακλείδα: Η γελοιογραφία αυτή είναι απολύτως επιτυχημένη, πιάνει πουλιά στον αέρα.. κατά τη γνώμη μου φυσικά. Επειδή είναι πλήρης. Η πληρότητά της έγκειται στο ότι εκφράζει πολλά σύνθετα πράγματα, συναισθήματα, ιδέες.. με λίγα λόγια λέει όλα όσα θα ήθελε πιθανότατα ο καθένας μας να ουρλιάξει προς κάθε κατεύθυνση.. να μάθει ο κόσμος όλος τί συμβαίνει στη χώρα μας και στον καθένα μας ειδικότερα.. πώς οι (υποτιθεμενες) δημοκρατικές ευρωπαϊκες κυβερνησεις (συμπεριλαμβανομενης της δικης μας) με πρόθεση καταστρέφουν τη χώρα μας, προβάροντας επάνω μας μια γενικευμένη καταστροφή.. Εχει κανείς αντίρρηση σε αυτο;
_________________
ΣΗΜ.1 συγγνωμη που μακρυγόρησα, η πρόθεσή μου ήταν να γράψω λίγα, αλλά παρασύρθηκα ως συνήθως...
ΣΗΜ.2. θα μπορούσα φυσικά να χρησιμοποιήσω αγοραίες εκφράσεις και λέξεις, αλλά θα εμπόδιζα τον/την αναγνώστη/τρια να συγκεντρωθεί στην ουσία, η προσοχή τους θα εστίαζε πιθανότατα στη λογοτεχνική μανιέρα...
Εχουμε και λέμε λοιπόν.. Τι παρουσιάζει; Ποιο είναι το θέμα δλδ.. Παρουσιάζει έναν τύπο πρασινοκιτρινιάρη.. με αγριόφατσα που θυμίζει εξωγήινο τέρας, καθισμενο σε αναπηρικό καροτσάκι, να κρατά ένα μαστίγιο με μορφή πέους και να απειλεί τους πάντες και τα πάντα ωρυόμενος σε γερμανική γλώσσα:
ΑΛΕΣ ΚΑΠΟΥΤ, ΓΚΡΕΞΙΤ, ΠΙΓΚΣ, ΝΤΟΫΤΣΛΑΝΤ ΟΥΜΠΕΡ ΑΛΕΣ, ΑΪΝ ΝΑΤΣΙΟΝ, ΑΪΝ ΦΥΡΕΡ, ΝΤΑΧΑΟΥ, ΜΠΕΛΣΕΝ.
Στο πλάι γράφει: ΕΙΝΑΙ ΣΥΡΙΖΑΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΩΞΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ
Επάνω στο ρούχο του τέρατος, γραφει καθαρα και με κεφαλαία: ΣΟΪΜΠΛΕ. Αυτό νομιζω ειναι λαθος εκ μερους του γελοιογραφου.. πλεονασμός, πώς να το κάνουμε; δεν χρειαζόταν!
Πάμ' παρακάτ' λοιπον... στο μαστίγιο υπό μορφήν πέους, πράγμα σοκαριστικό για όσους μπήκαν στη βάσανο της μετά βδελυγμίας αποκήρυξης της γελοιογραφίας -μαζί με τον γελοιογράφο φυσικά.. Αυτό το πράγμα είναι μαστίγιο, εκτός αν υπονοηθεί πως ο ήρωας της γελοιογραφίας έχει αποκόψει το μόριό του. Το κρατά στο χέρι του και μάλιστα σε αρκετή απόσταση απο το κορμί του και το κουνά απειλητικά ενώ κραυγάζει όσα ανεφέρθησαν προηγουμένως. Μάλιστα...
Τί είναι αυτό που ενόχλησε τους τιμητές άραγε; Το τέρας-Σόιμπλε, το πέος-μαστίγιο, οι κραυγες, η πλαϊνη λωρίδα, η μανιέρα του σκιτσογράφου; Ας εξετάσουμε τί ήθελε να εκφρασει ο γελοιογράφος τώρα -κατά τη γνώμη μου βέβαια, ε.. Νομίζω λοιπόν ότι..
1. θέλησε να παρουσιασει τον γερμανο υπουργό όπως ακριβώς τον έχει καθένας έλληνας (και καθε νοτιοευρωπαίος, αλλά προσφάτως ξυπνούν και αρκετοί βόρειοι) στο νου του.. ένα τέρας *που τρώει τις ψυχές* (αυτο ειναι ατακα απο ποιημα ενος φιλου που θαυμαζω)
2. θέλησε να δείξει την εικόνα που υποβάλλει η γερμανικη κυβέρνηση -με πρωταγωνιστη το συγκεκριμενο προσωπο- στο λαό της, εναντίον των νοτιοευρωπαίων και ιδίως των ελλήνων.. Να θυμηθούμε πώς άρχισαν τα βάσανά μας; Ξεχάσαμε κιόλας το δάχτυλο της Αφροδίτης στο περιοδικό FOCUS να εικονογραφεί το κατάπτυστο άρθρο;
3. με τις απεικονισμένες κραυγες (με κεφαλαία γράμματα μισοκόκκινα σαν ματωμένα), νομίζω ότι θέλησε να θυμίσει πότε εφαρμόστηκαν παρόμοιες τακτικές και ποιοι τις εφάρμοσαν και πού τις εφάρμοσαν και ακολουθώντας ποια ιδεολογία οδηγήθηκαν να τις εφαρμόσουν..
4. το πεώδες μαστίγιο τώρα.. Τι κάνει κάποιος με ένα μαστίγιο; Δέρνει. Με ένα ανδρικό μοριο; Γ@μει. Με τα δυο μαζί; Γ@μεί και δέρνει, φυσικά, έτσι δεν είναι; [ζητω συγγνωμη για το καμουφλαζ του γραμματος άλφα, αλλά δεν ξερω τί λογοκρισια παιζει εδω μεσα, μη το κοψουν]
Το ότι ο κ. αυτός και ολοκληρη η γερμανικη κυβερνηση μαζι του κανουν σε μας τους ελληνες (αλλα και σε αλλους λαους) αυτό που εκφράζεται με τη μικρή προαναφερθείσα φράση, το γνωρίζουν οι πάντες! δεν χρειαζόταν να το σκιτσάρει ενας γελοιογράφος. Νομιζω δλδ..
5. η πλαϊνη λωρίδα, που κόντεψα να τη ξεχάσω, γελοιοποιεί τη διαρκή επίθεση εναντίον της ανερχόμενης δύναμης ενός κόμματος προς το οποίο στρέφονται οι ελπίδες όλων όσων υφίστανται τις αποφάσεις μιας ευρώπης με διαστρεβλωμένη ιδεολογία.. μιας ευρώπης εχθρικής προς τους λαούς που την αποτελούν, δλδ..
Κατακλείδα: Η γελοιογραφία αυτή είναι απολύτως επιτυχημένη, πιάνει πουλιά στον αέρα.. κατά τη γνώμη μου φυσικά. Επειδή είναι πλήρης. Η πληρότητά της έγκειται στο ότι εκφράζει πολλά σύνθετα πράγματα, συναισθήματα, ιδέες.. με λίγα λόγια λέει όλα όσα θα ήθελε πιθανότατα ο καθένας μας να ουρλιάξει προς κάθε κατεύθυνση.. να μάθει ο κόσμος όλος τί συμβαίνει στη χώρα μας και στον καθένα μας ειδικότερα.. πώς οι (υποτιθεμενες) δημοκρατικές ευρωπαϊκες κυβερνησεις (συμπεριλαμβανομενης της δικης μας) με πρόθεση καταστρέφουν τη χώρα μας, προβάροντας επάνω μας μια γενικευμένη καταστροφή.. Εχει κανείς αντίρρηση σε αυτο;
_________________
ΣΗΜ.1 συγγνωμη που μακρυγόρησα, η πρόθεσή μου ήταν να γράψω λίγα, αλλά παρασύρθηκα ως συνήθως...
ΣΗΜ.2. θα μπορούσα φυσικά να χρησιμοποιήσω αγοραίες εκφράσεις και λέξεις, αλλά θα εμπόδιζα τον/την αναγνώστη/τρια να συγκεντρωθεί στην ουσία, η προσοχή τους θα εστίαζε πιθανότατα στη λογοτεχνική μανιέρα...
2 σχόλια:
Μαγικές εποχές...
Το τσουτσούνι της γελοιογραφίας σόκαρε και όχι το άλλο που κάθε ΕΛ-λην το έχει εκεί εκεί που όλοι ξέβρουν αλλά δεν μαρτυρούν. Μπεχ.
Ετσι ακριβώς...
Αυτή η ψωλή τους μάρανε, που ειναι τόσο μαραμένη ώστε να είναι εύκαμπτη!
Πάντως, αν και δεν είμαι φαν της τεχνικής του συγκεκριμενου καλλιτέχνη, η εικονα ειναι εξαιρετικα δυναμικη. Ανατριχιαζει κανείς -απο απέχθεια...
Δημοσίευση σχολίου