Ισως όμως και να μην είναι έτσι. Να εννοούμε κάτι άλλο, όπως π.χ. ότι οι δικασμένοι (και καταδικασμένοι) για εθνική προδοσία εντάσσονται στους απλούς ισοβίτες και έχουν τα ίδια δικαιώματα με αυτούς, ότι εξισώνονται με τους πολιτικούς κρατούμενους απολυταρχικών καθεστώτων, ότι η Δημοκρατία πρέπει να συγχωρεί και να μην εκδικείται, κλπ κλπ, και όποια παπαριά βάλει ο νους του ανθρώπου -του καλοζωϊσμένου ανθρώπου, του δήθεν αφελούς πολίτη, εκείνου που είναι συναισθηματικά μπερδεμένος, εκείνου που η λογική του δουλεύει σε διάφορες ταχύτητες μέσα σε ένα τρικυμισμένο (ή απλώς κοιμισμένο) εγκέφαλο, για να μη γράψω εκείνου του πολίτη του πονηρού που σκοπός του είναι η διαστρέβλωση και η εξαπάτηση άλλων πολιτών με σκοπό την επανίδρυση(!) ιστορικών γεγονότων και την εκμετάλλευση των αφελών και των εύπιστων.
-->> Η Δημοκρατία ενδιαφέρεται για τον πολίτη, για ό,τι ωφελεί τον πολίτη. Η Δημοκρατία δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα, είναι πολίτευμα και βασίζεται σε Νόμους και Αρχές.
-->> το ότι δεν έπεσαν τα κεφάλια των προδοτών και των επίορκων και η ποινή εις θάνατον δεν εφαρμόστηκε (και πολύ καλώς έγινε αυτό, ο θάνατος δεν αποτελεί σωφρονισμό) δεν σημαίνει πως δίνονται ελαφρυντικά σε ενόχους και μάλιστα σε ενόχους αμετανόητους. Σα να λέμε δηλαδή, ο Ιωαννίδης αιτείται την έξοδό του από τη φυλακή για ποιο λόγο; για να επαναλάβει τα ίδια; για να γίνει το σκοτεινό παράδειγμα του μέλλοντός μας;
-->> φυσικά και δεν φοβάται η Δημοκρατία, όταν το πολίτευμα λειτουργεί καθαρά και ξάστερα προς όφελος των πολιτών. Οταν όμως στο όνομά της Δημοκρατίας συμβαίνουν παράλογα πράγματα, όταν η έννοιά της διαστρεβλώνεται, όταν δημιουργούνται βάσεις για την έκρηξη της αχαλίνωτης παράνοιας, ναι, τότε η Δημοκρατία πρέπει να φοβάται, να επανεξετάζει όσα συμβαίνουν γύρω της -και μέσα της- και να λαβαίνει μέτρα οχύρωσης αντί να ανοίγει κερκόπορτες.
-->> η περίπτωση της αίτησης του Ιωαννίδη δεν είναι κάτι τι ανησυχητικό, είναι γνωστά ο παραλογισμός και η ανευθυνότητά του. Αυτό που ανησυχεί είναι η (υποστηρικτική) στάση μερικών πολιτών απέναντι σε αυτό το θέμα. Ισως επειδή ακριβώς τα ηνία έχουν λασκάρει από πολλά πρόσφατα γεγονότα...
Ω, άνδρες κεχηναίοι, γρηγορείτε! (που θά 'λεγε κι ο Δημοσθένης)
_________________
ΣΗΜ. το ποστ αυτό αντί για σχόλιο στο άρθρο του περιούσιου με τίτλο "Η Δημοκρατία δεν (πρέπει να) εκδικείται"
-->> Η Δημοκρατία ενδιαφέρεται για τον πολίτη, για ό,τι ωφελεί τον πολίτη. Η Δημοκρατία δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα, είναι πολίτευμα και βασίζεται σε Νόμους και Αρχές.
-->> το ότι δεν έπεσαν τα κεφάλια των προδοτών και των επίορκων και η ποινή εις θάνατον δεν εφαρμόστηκε (και πολύ καλώς έγινε αυτό, ο θάνατος δεν αποτελεί σωφρονισμό) δεν σημαίνει πως δίνονται ελαφρυντικά σε ενόχους και μάλιστα σε ενόχους αμετανόητους. Σα να λέμε δηλαδή, ο Ιωαννίδης αιτείται την έξοδό του από τη φυλακή για ποιο λόγο; για να επαναλάβει τα ίδια; για να γίνει το σκοτεινό παράδειγμα του μέλλοντός μας;
-->> φυσικά και δεν φοβάται η Δημοκρατία, όταν το πολίτευμα λειτουργεί καθαρά και ξάστερα προς όφελος των πολιτών. Οταν όμως στο όνομά της Δημοκρατίας συμβαίνουν παράλογα πράγματα, όταν η έννοιά της διαστρεβλώνεται, όταν δημιουργούνται βάσεις για την έκρηξη της αχαλίνωτης παράνοιας, ναι, τότε η Δημοκρατία πρέπει να φοβάται, να επανεξετάζει όσα συμβαίνουν γύρω της -και μέσα της- και να λαβαίνει μέτρα οχύρωσης αντί να ανοίγει κερκόπορτες.
-->> η περίπτωση της αίτησης του Ιωαννίδη δεν είναι κάτι τι ανησυχητικό, είναι γνωστά ο παραλογισμός και η ανευθυνότητά του. Αυτό που ανησυχεί είναι η (υποστηρικτική) στάση μερικών πολιτών απέναντι σε αυτό το θέμα. Ισως επειδή ακριβώς τα ηνία έχουν λασκάρει από πολλά πρόσφατα γεγονότα...
Ω, άνδρες κεχηναίοι, γρηγορείτε! (που θά 'λεγε κι ο Δημοσθένης)
_________________
ΣΗΜ. το ποστ αυτό αντί για σχόλιο στο άρθρο του περιούσιου με τίτλο "Η Δημοκρατία δεν (πρέπει να) εκδικείται"
20 σχόλια:
Αν και θολοκουλτουρέ φιλόζωος (Heart bleedin' tree huggin' commie lib'rul') βρίσκω το "Φόλα στον σκύλο της ΕΣΑ" αρκούντως εποικοδομητικό.
Υστερικόγραφον:
Εάν δεν το έχετε ήδη δει, ο Σκάει έχει ενδιαφέρουσα ανάρτηση στο Τζάνγκλ ρηπόρτ περί του ίδιου θέματος.
Δεν το είδομεν, αφοσιωμέναι εις το κατέβασμα ασμάτων... (ακούστε το επόμενον πόστιον, είναι άριστον!) και θα τρέξομεν σύντομα. Μερσί δια τον σύνδεσμον :)
Φίλτατη Punica granatum (Ροδιά λατινιστί)
όντως τα λαμπρά μας πνεύματα ήρθαν σε σε διαγαλαξιακή σύζευξη, όπως με ενημέρωσε ο λουκανικοπαραγωγός και λουκανικοκαταναλωτής μας.
Για να σοβαρευτούμε. Το πιο αθώο που ακούγεται είναι πως "Η Δημοκρατία πρέπει να συγχωρεί". ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟΝ δι' εμέ. Δεν είναι θέμα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. Εϊναι πρωτίστως θέμα ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, το να μην αποφυλακιστεί ποτέ του ο αδιόρθωτος βασανιστής πραξικοπηματίας.
Τα σέβη μου
Οντως, κ. Σκάυ. Η Δημοκρατία δεν είναι μια κατάσταση "μπάτε σκύλοι αλέστε" που έλεγε κι η γιαγιά μου, ασχέτως αν έτσι βολεύει να τη βλέπουν μερικοί μερικοί.
Στη δημοκρατία "κρατεί την εξουσία ο δήμος". Δεν ξέρω αν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα, αλλά με το σημερινό πολίτευμα δεν βλέπω και πολλές ομοιότητες...
Δε θεωρώ πως τα ισόβια αποτελούν μέτρο σωφρονισμού. Τα ισόβια σημαίνει πως θεωρείται ότι καθόλη του την υπόλοιπη ζωή ο υπαίτιος θα πρέπει να σωφρονίζεται - για τί; για τη μετά θάνατον ζωή; Τα ισόβια απλά αποτελούν μια μορφή θανατικής καταδίκης, μόνο που απλά δεν αφαιρείς την ζωή γιατί δεν έχεις τέτοιο δικαίωμα (για διάφορους ηθικούς λόγους - και κυριώς για την πιθανότητα λάθους).
Η δημοκρατία δεν ξέρω αν φοβάται, η εκκλησία του δήμου όμως μάλλον φοβάται αρκετά...
Ο πολύς "πολιτισμός" βλάπτει (και η σημερινή κοινωνία αρχίζει να μου θυμίζει λίγο τα παιδιά των λουλουδιών...)
πολυ ωραιο ποστ
το κανω ανατυπωση χωρις σχολια με καλυψες απολυτα
μονο μια επισημανση
τα τελευταια χρονια
η νεου τυπου εκμοντερνισμενη ακροδεξια
προσπαθει να ξαναγραψει την ιστορια.
το προσπαθει με πληθωρα βιβλιων και εκπομπων στην τηλεοραση(απο που βρισκουν τοσο χρημα καια γοραζουν τηλεοπτικο χρονο;)
επι του προικειμενου
μιλανε για το..."ψεμα του πολυτεχνειου" και για την "μη υπαρξη νεκρων"
γκεςμεπελικοτατο μιας και το επαναλαμβανουν συνεχως με την ελπιδα οτι κατι θα μεινει στο τελος
Για την ιστορία, προσθέτω σχόλια που άφησα σε σχετικά θέματα στο -->>
http://buzz.reality-tape.com/
Στο θέμα "Ο «αόρατος δικτάτωρ» αιτείται τώρα αποφυλάκισης (Καθημερινή)"
1) «Οταν λέμε ισόβια, εννοούμε ισόβια»
Η στέρηση της ελευθερίας του Ιωαννίδη δεν αφορά μόνο τον ίδιο, αφορά το δημοκρατικό πολίτευμα (και τους επίδοξους μιμητές του δικτάτορα.
-->> το ότι έφτασε τα 86, σημαίνει πως μάλλον καλή ζωή έκανε στη φυλακή, δλδ δεν δεινοπάθησε όπως τα βεβαιωμένα θύματά του.
-->> για όσους δεν έζησαν ή δεν θυμούνται τα γεγονότα, το μεγάλο κυνηγητό των πολιτών έγινε μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη χούντα του Ιωαννίδη. Εκεί που δεν γνωρίζαμε τι συμβαίνει και ποιος κρύβεται πίσω από το νέο πραξικόπημα, με το μοστράρισμα ενός άχρωμου "πρωθυπουργού" (του Ανδρουτσόπουλου) μαθεύτηκε ότι ο Ιωαννίδης είναι ο αρχιμάγειρας, ο επωνομαζόμενος και "σκυλος της ΕΣΑ".
-->> το ότι σκοτώθηκε κόσμος από αδέσποτες σφαίρες δεν διαγράφει καθόλου το γεγονός ότι σκοτώθηκαν πολλοί και από κατευθυνόμενα βλήματα -από τα χέρια και τα όπλα εκείνων που εκείνος διάταζε.
-->> ούτε διαγράφει φυσικά το μέγιστο έγκλημα της εθνικής προδοσίας. Αυτό που διέπραξε όταν εγκατέλειψε τη χώρα έρμαιο ακυβερνησίας, όταν γελοιοποιηθήκαμε όλοι μας με εκείνη την ανεκδιήγητη (και ατελέσφορη) γενική επιστράτευση, που θα ήταν μονάχα γελοία αν δεν ήταν συνάμα τραγικότατη με την κατάκτηση της μισής Κύπρου. Ποιος; ο πρώην διοικητής της Σχολής Ευελπίδων. Ο στρατηλάτης του ολέθρου.
-->> βγήκε ο Παττακός και τι συνέβη; δικαιώθηκε στα μάτια των οπαδών και υποστηρικτών του -των παλιών και των νεότερων.
-->> ας αφήσουμε τα ψυχοπονετικά για ανθρώπους που τα έχουν πραγματικά ανάγκη.
...πολλά έγραψα ίσως πεί κάποιος, αλλά (για μένα, γνώμη μου) τα βρίσκω λίγα..
2) Σε περίπτωση που πέρασες διαγώνια το κείμενο. Εγραψα πολλά και μπορεί να διέφυγε:
«..το μεγάλο κυνηγητό των πολιτών έγινε μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη χούντα του Ιωαννίδη. Εκεί που δεν γνωρίζαμε τι συμβαίνει και ποιος κρύβεται πίσω από το νέο πραξικόπημα, με το μοστράρισμα ενός άχρωμου "πρωθυπουργού" (του Ανδρουτσόπουλου) μαθεύτηκε ότι ο Ιωαννίδης είναι ο αρχιμάγειρας, ο επωνομαζόμενος και "σκυλος της ΕΣΑ".» (πρόσεξε εκεί που γράφει τη λέξη "μετά")
Οταν γινόταν το μακελλειό στο Πολυτεχνείο, εκείνος ετοίμαζε τα επόμενα στρατηγικά βήματα, την άλωση της εξουσίας και την "απελευθέρωση" της Κύπρου δηλαδή.
3) Αν δεν κάνω λάθος δικάστηκε (και καταδικάστηκε) για εσχάτη προδοσία. Για όσα έγιναν μετά.
Στο θέμα "Η Δημοκρατία δεν (πρέπει να) εκδικείται."
1) Ποια πράγματα να μη μπερδεύουμε; τα μπερδεμένα;
-->> το ότι δεν έπεσαν τα κεφάλια των προδοτών και των επίορκων και η ποινή εις θάνατον δεν εφαρμόστηκε (και πολύ καλώς έγινε αυτό, ο θάνατος δεν αποτελεί σωφρονισμό) δεν σημαίνει πως δίνονται ελαφρυντικά σε ενόχους και μάλιστα σε ενόχους αμετανόητους. Σα να λέμε δηλαδή, ο Ιωαννίδης αιτείται την έξοδό του από τη φυλακή για ποιο λόγο; για να επαναλάβει τα ίδια; για να γίνει το σκοτεινό παράδειγμα του μέλλοντός μας;
-->> φυσικά και δεν φοβάται η Δημοκρατία, όταν το πολίτευμα λειτουργεί καθαρά και ξάστερα προς όφελος των πολιτών. Οταν όμως στο όνομά της Δημοκρατίας συμβαίνουν παράλογα πράγματα, όταν η έννοιά της διαστρεβλώνεται, όταν δημιουργούνται βάσεις για την έκρηξη της αχαλίνωτης παράνοιας, ναι, τότε η Δημοκρατία πρέπει να φοβάται, να επανεξετάζει όσα συμβαίνουν γύρω της -και μέσα της- και να λαβαίνει μέτρα οχύρωσης αντί να ανοίγει κερκόπορτες.
-->> η περίπτωση της αίτησης του Ιωαννίδη δεν είναι κάτι τι ανησυχητικό, είναι γνωστά ο παραλογισμός και η ανευθυνότητά του. Αυτό που ανησυχεί είναι η (υποστηρικτική) στάση μερικών πολιτών απέναντι σε αυτό το θέμα. Ισως επειδή ακριβώς τα ηνία έχουν λασκάρει από πολλά πρόσφατα γεγονότα...
2) Δεν έχω προτάσεις άλλες πέρα από την εφαρμογή των Νόμων εξίσου για όλους τους πολίτες και όχι την εφαρμογή νόμων που βολεύουν μερικούς μερικούς. Η χρονική στιγμή (το timing των άγγλων) που τέθηκε το αίτημα αποφυλάκισης, νομίζω ότι δεν ήταν τυχαία.
3) Το ζήτημα όπως εξελίσσεται, συνεπικουρούντος του αιτήματος του αρχιπροδότη Ιωαννίδη, τείνει προς την υποτίμηση του πολιτεύματος.
Η Δημοκρατία δεν είναι μια κατάσταση "μπάτε σκύλοι αλέστε" που έλεγε κι η γιαγιά μου, ασχέτως αν έτσι βολεύει να τη βλέπουν μερικοί μερικοί.
(...) Δεν νομίζω ότι τίθεται σε αμφισβήτηση η μεγαλοψυχία μου, αν δεν επιθυμώ να χαρίζομαι σε αποδεδειγμένα αμετανόητους (μεγαλο)εγκληματίες που έβλαψαν ολόκληρη τη χώρα μου.
4) ...δεν διακρίνεις τα σοφίσματα; όπως π.χ. "η Δημοκρατία δεν εκδικείται" και "η Δημοκρατία δεν φοβάται".
5) Η ένστασή μου δεν είναι σχετική με την ημερομηνία, αλλά με την φόρτιση των ημερών από λαίλαπα (βοηθούν ο άνεμος και η ζέστη ίσως!) παρανομιών, καταστρατήγησης Νόμων, κατάργησης θεσμών, κλπ κλπ
Συμφωνώ ότι το ζήτημα είναι νομικό και για τούτο επιμένω η εφαρμογή του Νόμου να γίνεται εξίσου σε όλους τους πολίτες και όχι επιλεκτικά. Η ηλικία δεν είναι άλλοθι, εκεί πάτησε και ο πρώην μητροπολίτης Αττικής και αιτείται εκκλησιαστικών φυλακών! Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του βέβαια, αλλά πόσοι πάγκοι πια;
Η αποφυλάκιση του εν λόγω -αν συμβεί- θα γίνει λάβαρο και θα προσθέσει ένα λιθαράκι ακόμη στη διαστρέβλωση των γεγονότων. Η λέξη "ήρωας" εμένα με ενδιαφέρει πολύ να διατηρήσει την έννοιά της.
~~Καμηλιέρη, έχεις δίκιο. Τα ισόβια δεν είναι για σωφρονισμό, αλλά αποτελούν μέτρο προφύλαξης της κοινωνίας και παραδειγματισμού. Δεν αποφεύγω τον πειρασμό να αναφερθώ στις ειδικές συνθήκες κράτησης των γνωστών ισοβιτών, κράτηση που θα τη ζήλευαν και πολλοί "ελεύθεροι" σήμερα.
Διαφωνώ με την αναφορά σου στα "παιδιά των λουλουδιών". Μακάρι να είχε φτάσει η κοινωνία μας σε αυτή την ιδεαλιστική κοινωνία! Βλέπεις, το αυτονόητο -η ειρήνη, η ανθρώπινη ευτυχία- θεωρείται σήμερα ουτοπία...
~~Δον Κιχότη, ευχαριστώ για το σύνδεσμο και την αποδοχή :)
Πρόσεξε εκείνο το "αχαλίνωτη παράνοια", δίνω ιδιαίτερη σημασία, εκεί βρίσκεται ένα σημαντικό κλειδί.
Όσοι πιστεύουν ότι ο Ιωαννίδης πρέπει να αποφυλακιστεί, δεν είναι απαραίτητα καλοζωισμένοι ούτε δήθεν αφελείς ούτε συναισθηματικά μπερδεμένοι ούτε με κοιμισμένο εγκέφαλο ούτε στοχεύουν στη διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας για την εποχή, που ο πάλαι ποτέ αόρατος δικτάτορας κυριαρχούσε. Περαιτέρω, τι απειλή συνιστά για το σημερινό πολίτευμα ο κ. Ιωαννίδης, ένας άνθρωπος 86ετών, ο οποίος είναι επιεικώς γραφικός και δεν μπορεί να εμπνεύσει ακόμα και το πιο φανατικό ακροδεξιό; Με την ίδια λογική, ο αποφυλακισθείς εδώ και καιρό Παττακός θα είχε γίνει ίνδαλμα των ακροδεξιών. Ακόμα, αφήνετε να εννοηθεί ή τουλάχιστον εγώ έτσι το εννόησα ότι ο Ιωαννίδης, αν αποφυλακιστεί, μπορεί να επαναλάβει τα ίδια. Με τί δύναμη, άραγε; Και, εντέλει, ας δούμε και το παράδειγμα της Γερμανίας, η οποία αποφυλάκισε μέσα σε ένα χρόνο το Χόνεκερ, λόγω ανηκέστου βλάβης.
Περιούσιε, χαίρομαι για την επίσκεψη και για το σχόλιο που θέτει μερικά ερωτήματα στα οποία ευχαρίστως να απαντήσω:
1. δεκτόν το ότι μπορεί και άνθρωποι με ήρεμο χαρακτήρα και καθαρή σκέψη πιθανότατα να ενδιαφέρονται για την αποφυλάκιση του Ιωαννίδη, αν και δυσκολεύομαι να το καταλάβω.
2. Ο ίδιος δεν συνιστά απειλή. Η περσόνα "Ιωαννίδης" όμως, συνιστά απειλή, δεδομένου ότι συγκεντρώνει τα πλέον απεχθή χαρακτηριστικά ενός προσώπου πολέμιου του δημοκρατικού συστήματος διακυβέρνησης. Ο Ιωαννίδης είναι ένα σύμβολο, ένα σκοτεινό σύμβολο, μη το ξεχνούμε αυτό. Δεν βρίσκω καθόλου γραφικό ένα σύμβολο τέτοιου τύπου. Ούτε η ηλικία αποτελεί άλλοθι, γιατί να απαλύνει τη βίαιη προσωπικότητα και τα σφάλματα η προχωρημένη ηλικία; Ισως, αν ένοιωθε -και δήλωνε- μεταμέλεια να εκφραζόμουν διαφορετικά.
3. Ποιος λέει ότι ο Παττακός δεν αποτελεί σημείο αναφοράς των εραστών του ολοκληρωτισμού και των εθνικιστών;
4. Οχι, δεν εννοώ πουθενά ότι μπορεί να επαναλάβει ο ίδιος τα ίδια. Αφήνεται όμως ανοιχτή (ενθαρρύνεται εμμέσως) η περίπτωση να επαναληφθούν στο μέλλον παρόμοια γεγονότα μέσω των "μαθητών" του.
5. Δεν βλέπω τη σχέση του Χόνεκερ με τον Ιωαννίδη. Υπήρξε προδότης; ξεπούλησε κομμάτι του "γερμανισμού"; -σε αντιστοιχία του "ελληνισμού" αυτό.
Μια και συγκρίνεις με κάποιο τρόπο τη Γερμανία με τη χώρα μας, εκεί πέρα η περίπτωση Ζίμενς αντιμετωπίζεται εντελώς διαφορετικά. Εδώ, ο κύριος υπεύθυνος κυκλοφορεί ελεύθερος και χλευάζει τη Δικαιοσύνη. Εδώ, καταργούνται οι Θεσμοί που δεν βολεύουν.
Επίσης, η συγκυρία του αιτήματος αποφυλάκισης με το γενικευμένο αλαλούμ και τα πολλά σκάνδαλα που ταλανίζουν τον τόπο μας, με κάνει πολύ δύσπιστη -το λιγότερο- για το τυχαίο του πράγματος.
Μα ακριβώς και τότε, όπως και τώρα, ουτοπία ήταν. Γι' αυτό και μου θυμίζουν (δεν είπα ότι είναι ίδιοι) οι σημερινοί "πολιτισμένοι" τους τότε "ουτοπιστές".
Darthiir the Abban, υπάρχει μια διαφορά. Αναφέρω ως ευκταία αυτή την ουτοπία, ενώ εσύ μάλλον απαξιωτικά. Αν κάνω λάθος, διόρθωσε!
@rodia
Δεν περιμένω από τον πρώην αόρατο δικτάτορα να δείξει μεταμέλεια για όσα έκανε αλλά στοιχειώδης ανθρωπισμός επιβάλλει την αποφυλάκισή του. Ο ίδιος ως σύμβολο μιας άσχημης εποχής για τη χώρα μας παραμένει στις μνήμες ενδεχομένως των ακροδεξιών, που επιχειρούν να ξαναγράψουν την ιστορία, πλαστογραφώντας καταστάσεις και μαρτυρίες αλλά ερωτώ τί ποσοστό του ελληνικού λαού αντιπροσωπεύουν αυτοί οι άνθρωποι; 5%, όσο είναι και το ποσοστό, που λαμβάνει ο ΛΑ.Ο.Σ. στις δημοσκοπήσεις; Συνιστά αυτό απειλή για το πολίτευμά μας;
Το γεγονός ότι ο Παττακός συνιστά, όπως λέτε, σημείο αναφοράς των εθνικιστών και ακροδεξιών της Ελλάδος αποδεικνύει τη γελοιότητα των ίδιων αλλά και την αδυναμία τους να αποτελέσουν απειλή για το δημοκρατικό πολίτευμα της χώρας μας.
Με την παρούσα κατάσταση το βλέπω δύσκολο να επαναληφθούν φαινόμενα κατάλυσης του δημοκρατικού πολιτεύματος στην Ελλάδα. Οπότε επανέρχομαι στην άποψή μου.
Ο Χόνεκερ δικάστηκε, μεταξύ άλλων, και για εσχάτη προδοσία στη χώρα του. Σαφώς και δεν πρόδωσε με την έννοια που πρόδωσε ο Ιωαννίδης, αλλά και τυράννησε το λαό του με τη δικτατορία του και τη Στάζι αλλά και σκότωσε πάρα πολλούς ανθρώπους, που αποπειράθηκαν να δραπετεύσουν από την πρώην Λ.Δ.Γ. Επομένως, ορθώς κρίθηκε ένοχος για το αδίκημα της εσχάτης προδοσίας. Αναφέρθηκα, όμως, στο παράδειγμά του περισσότερο επειδή θέλω να δείξω ότι σε μια χώρα με εξίσου σημαντικές πολιτικές διαταραχές με την Ελλάδα κρίθηκε ότι ο Χόνεκερ δεν έπρεπε να πεθάνει στη φυλακή και ελευθερώθηκε.
Τέλος, κάθε άλλο παρά τυχαίο θεωρώ τη σύμπτωση της αιτήσεως αποφυλάκισης του Ιωαννίδη με τα σκάνδαλα, που ταλαιπωρούν τη χώρα μας. Αλλά αυτό δεν αναιρεί τους λόγους, για τους οποίους προσωπικά πιστεύω ότι ο Ιωαννίδης πρέπει να αποφυλακιστεί.
Περιούσιε, όχι, δεν συνιστά άμεση απειλή. Συνιστά όμως έμμεση απειλή δια της μεθόδου της διαβρώσεως! Οπως το σαράκι τρώει το ξύλο, ας πούμε.
-->> αν είχαμε λύσει βασικά ζητήματα του λαού μας, αν κανείς δεν πεινούσε και κανείς δεν κρύωνε, αν δεν πέθαιναν νέοι από ναρκωτικά και αν δεν δολοφονούνταν νέοι στην άσφαλτο, αν οι χωματερές ήταν μακρινό παρελθόν, αν η κοινωνική συνείδηση είχε γίνει καθεστώς, αν οι μετανάστες τύχαιναν αποδοχής και εντάσσονταν στον ιστό της κοινωνίας μας, αν οι γέροι μας ζούσαν αξιοπρεπώς, αν οι νέοι έβρισκαν εργασία ανάλογη των σπουδών τους, αν..., αν..., κλπ κλπ, πολλά "αν", τότε μάλιστα, ευχαρίστως να αποφυλακίζονταν όλοι -και οι προδότες και ληστές της χώρας.
Μεταξύ μας, θυμώνω με την ύπαρξη φυλακών. Προτιμώ την πρόληψη από την καταστολή, μακάρι να γκρεμιζόντουσαν όλες οι φυλακές!
Η μόνη περίπτωση που δεν βλέπω να υπάρχει άλλη λύση περιορισμού δολίων πράξεων είναι η φυλάκιση ενόχων εναντίον του πολιτεύματος και της χώρας -ακριβώς η περίπτωση Ιωαννίδη δηλαδή.
-->> είδα κάπου να γράφεται από κάποιον ότι οι ίδιοι που βασάνισε ο Ιωαννίδης τον συγχωρούν. Μπορεί και'γώ να τον συγχωρώ, αν και δεν ζήτησε κανενός είδους συγγνώμη -τουναντίον μάλιστα. Η θέση μου εναντιον της αποφυλάκισης δεν έχει καμία σχέση με την έκφραση ή όχι μεγαλοψυχίας. Μάλλον σχετίζεται με την ευθύνη και τη συνέπεια. Αν π.χ. η ανώτατη των ποινών ήταν η 20ετής κάθειρξη, θα είχε ήδη αποφυλακιστεί και όλα καλά. Η ποινή όμως είναι ισόβια.
λοιπον μιας και μπηκε η Γερμανια στη συζητηση ας πουμε και το εξης
δεκαετια 40 η χωρα μας κατακτιεται απο τους ναζι
καποιοι ελληνες φευγουν στο εξωτερικο(μεση ανατολη κλπ)
καποιοι μενουν εδω
το ποιον αυτων που μενουν εδω ειναι δυο λογιων
αυτοι που συνεργαζονται με τους γερμανους και αυτοι που καονουν αντισταση στον κατακτητη με οποιο τροπο ,ιδεολογια η μεσο μπορουν(παρακαλω μη παει η κουβεντα στο αν ηταν καλο το εαμ η οχι -για αυτο αναφερω παραπανω με οποια ιδεολογια η μεσο μπορουσαν)
μετα την κατοχη και την αποχωρηση των ναζι αυτοι που συνεργαστηκαν μαζι τους , που φορεσαν γερμανικη στολη, που ντυθηκαν γερμανοτσολιαδες, οι δοσιλογοι εντασσονται στο νεο καθεστως.
σε ολη τη διαρκεια της νεοτερης ιστοριας μας ουτε ενας απο αυτους που προδωσαν την πατριδα, καταπιεσαν τον λαο δεν πληρωσαν ποτε, η πληρωσαν φαινομενικα,(φυλαικισεις εικονικες δοσιλογων για μερικους μηνες η μερες στα τελη του 40)
καποιοι απο τους απριλιανους ηταν δοσιλογοι
τοτε το κρατος φανηκε "μεγαλοψυχο" και δε τουσ τιμωρησε
μετα στις δεκαετιες 50-60 παλι καποιοι απο τους μετεπειτα απριλιανους προεβησαν σε συνομωσιες
οι οποιες απεκαλυφθησαν , αλλα το κρατος και η δημοκρατια παλι φανηκε "μεγαλοψυχη"
και ουτω καθεξης
και δεν φτανανε οι νεκροι στο εσωτερικο της χωρας απο τη δραση των οποιων συνομοτων για να καταδικαστουν
επρεπε να παραδοθει απο τη δικη τους δραση ενα άλλο κρατος(γιατι ασχετως αν η κυπρος ειναι ελληνικη αποτελει αλλο κρατος , δεν ειναι κομματι του ελληνικου κρατους απο εδω και χρονια)σε μια ξενη χωρα για να αναγκαστει η δημοκρατια να τιμωρησει καποιους συνομωτες.
και παλι, ποσο κατσανε φυλακη;
ο πατακος βγηκε σχετικα νωρις
τωρα ο ιωαννιδης
συζηταμε για ανθρωπους που δε σεβαστηκανε ποτε ουτε την δημοκρατια, ουτε τον απλο πολιτη, μιαλμε για ανθρωπους που διακατεχονταν απο μια τρελη υπεροψια και μας ζηττειται να δειξουμε "ανθρωπισμο";
καλως η κακως εμεις ειμαστ εμια γενια που δε ζησαμε ουτε χουντα , ουτε κατοχη για αυτο ισως μπορουμε να δουμε καπως πιο καθαρα τα πραγματα
εξ αλλου η γενια που υπεστερι βασανιστηριασ απο τους απριλιανους παρεδωσε μετα τη χωρα αμαχητι σε λαικιστες πολιτικους που υποσχεθηκαν πολλα και (αντι να δωσουν)τα πηραν ολα
η γενια που τους συγχωρει δεν ειναι η δικη μας γενια που την αναγκαζουν να μαζευει πτυχια για να δουλευει και να ζει ως πενητας
η γενια που βαζει τον ανθρωπισμο της μπροστα για τους απριλιανους καταπιεστες της κωφευει και θεωρει ανωριμες τις δικες μασ φανερες και κρυφες εξεγερσεις και επιθυμιες
η γενια του πολυτεχνειου ας τους συγχωρεσει, εξαλλου στη δικια μας λιγο τοπο πιανουν πλεον τα λογια αυτης της γενιας
εμεις ακολουθαμε το δικο μας δρομο(οχι γιατι το θελουμε, αλλα γιατι μας αναγκασαν οι πραξεις και η απραξια αυτης της γενιας να γινουμε ετσι)
ελπιζουμε μονο η επομενη γενια να μη λεει τα ιδια για εμας
Δον Κιχότη, ο ανθρωπισμός δεν σχετίζεται με τη περίπτωση Ιωαννίδη. Αλλίμονο αν ο άνθρωπος δεν διαθέτει ανθρωπισμό, τη βασική ιδιότητα που τον ξεχωρίζει από τα άλλα ζώα. Τον ίδιο τον Ιωαννίδη μπορώ ακόμα και να τον συμπονέσω ως άνθρωπο που έκανε λάθη και έπαθε χωρίς να μάθει. Μοιραία περίπτωση ανθρώπου, που... "όπως έστρωσε κοιμήθηκε"!
Εδώ μιλάμε για τη περίπτωση Ιωαννίδη ως δείγμα πολιτικής και κοινωνικής ασθένειας. Τέτοια δείγματα χρειάζονται απομόνωση από το κοινωνικό σύνολο και όχι επιβράβευση που γιγαντώνει την αλαζονία τους. Δεν τιμωρήθηκε όμως γι αυτές του τις ιδιότητες ούτε για την κακία και κρυψίνοιά του. Τιμωρήθηκε για το αποτέλεσμα που έφεραν αυτές οι ιδιότητες. Τιμωρήθηκε επειδή εγκλημάτισε κατά της χώρας του και των συμπολιτών του. Και αυτή η τιμωρία νομίζω ότι πρέπει να μη μειωθεί, επειδή αυτό θα έδινε επιχείρημα σε επίδοξους μιμητές του. Καμία εκδίκηση, κανένα μίσος, τίποτε από αυτά. Είναι άδικο να ζητιέται πληρωμή από έναν για εγκλήματα πολλών και επί πολλά χρόνια. Ισόβια=ισόβια. Αυτή η ποινή επιβλήθηκε. Τέλος.
-->> ωραίο αυτό που γράφεις στο τέλος: «ελπιζουμε μονο η επομενη γενια να μη λεει τα ιδια για εμας» Μακάρι!:)
Πρέπει να πω ότι αμφιταλαντεύτηκα, αλλά πείστηκα από το ριζοσπαστισμό σου και το δυναμισμό σου Ροδιά, και εδώ και στο buzz. Η αποφυλάκιση θα ήταν λάθος.
Και να πω και ότι ο συμφιλιωτισμός που έχει επικρατήσει μετά την πτώση της χούντας σε αρκετούς από τους αντιδικτατορικούς αγωνιστές είναι επίσης λανθασμένος. Αμβλύνει την έτσι κι αλλιώς περιορισμένη αποχουντοποίηση που έγινε στην Ελλάδα και βοηθάει τους κάθε λογής εκπροσώπους της σύγχρονης ακροδεξιάς να βγουν στο προσκήνιο. Ειδικά όταν η αίτηση για αποφυλάκιση έχει σα βασικό σημείο την αμφισβήτηση του Πολυτεχνείου.
thnx, Ροδιά!
κανενας ανθρωπισμος σε ανθρωπους που στοχος τους ηταν να περασουν καλα οι ιδιοι προκαλωντας πονο στο συνολο
η περιπτωση ιωαννιδη ως δειγμα πολιτικης και κοινωνικης ασθενειας υπαρχει και χωρις την αποφυλακιση του
ειναι δημιουρημα του ιδιου τρου καπιταλιστικου συστηματος
δεν ζηταμε απο ενα ανθρωπο να πληρωσει για ολους
δυστηχως πολλοι του συναφιου τους γλιτωσαν
και οι απριλιανοι θα την γλιτωναν αλλα καναν την καφριλα με την κυπρο
και τους καταδικασαν για τον φοβο νεων δεκεμβριανων απο εξοργισμενα πληθη
αν δεν γινοταν η κυπρος πιστευω ολοι οι πολιτικοι θα τα βρισκανε μαζι τους σε μια τυπου χιλης αλλαγη οπου κανεις δεν αγγιξε τον πινοσετ
οι πολιτικοι δηλαδη μετρησανε πιο ακριβα το αιμα των τουρκοκυπριων και ελληνοκυπριων παρα των ντοπιων
οπως και στη χιλη, το χιλιανο αιμα δεν μετρησε καθολου στην μεταπολιτευση τη δικη τους
αν ο πινοσετ ειχε επιτεθει ομως στρην αργεντινη , τοτε μαλλον θα ειχε την τυχη του ιωαννιδη
Χαχαχα!
Δεν αναφέρομαι στην ουτοπία ούτε ως ευκταία ούτε απαξιωτικά. Αναφέομαι σε αυτή ως αυτό που είναι: αδύνατη ως προς την επίτευξή της. Απαξιωτικά αναφέρομαι στον κόσμο της παθητικότητας και του "πολύ πολιτισμού".
Είναι ένα πολύ καλό τρυπάκι για να μπορούν οι άνωθεν της πυραμίδας να δρουν ανενόχλητοι.
Δημοσίευση σχολίου