Σελίδες

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

H ανωνυμία ως Δάσκαλος συμπεριφοράς και ως ψυχοφάρμακο


Ελαβα παλι ενα σημειωμα με αγρια βρισιδια και αναρωτιεμαι τι θα εκανε ο υβριστης αν δεν μπορουσε να εκτονωθει ανωνυμως. Συμπερασμα; Η ανωνυμια ως θεραπευτικο μεσο της ψυχης!

Θα μου πείτε ίσως: «μα, είναι ευχάριστο να λαβαίνει κάποιος παρόμοια μηνύματα και μάλιστα τη στιγμή που δεν είναι ειδικός -ψυχίατρος, ας πούμε- ώστε να τα αντιμετωπίσει;» και θα σας απαντήσω ότι έχετε δίκιο. Είναι πραγματικά εκνευριστικό -τουλάχιστον- να βρίσκει κανείς χαζά βρισίδια όταν ανοίγει το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, ιδιαίτερα αν δεν γνωρίζει πώς να αντιμετωπίσει το φαινόμενο αυτό.

Επειδή έχω αρκετή εμπειρία, νομίζω ότι μπορώ να βάλω τα πράγματα σε μια σειρά:

1. Το ξέσπασμα της γραπτής βίας

Η βία στο διαδίκτυο δεν μπορεί να είναι κάτι τι άλλο εκτός από γραπτή, να εκφράζεται δηλαδή με χυδαία υβριστικά ηλεκτρονικά μηνύματα, σχόλια σε διάφορους τόπους, κλπ. Χρήσιμο είναι να μη σιάχνετε εικόνες με το νου σας, π.χ. για το ποιος μπορει να στελνει τετοια μηνύματα, κλπ. Μπορεί να είναι οποιοσδήποτε, αλλά αυτό δεν έχει νόημα να το ψάχνει κανείς. Αρκεί που ο αποστολέας αυτός εκτόνωσε το συναίσθημά του με ένα βίαιο μήνυμα και δεν προέβη σε βίαιες πράξεις. Το ότι βρεθήκατε σεις στο δρόμο του και διάλεξε εσάς να το στείλει, δεν σημαίνει τίποτε απολύτως. Απλώς, έτυχε. Σκεφτείτε πόσο χειρότερα θα ήταν τα πράγματα αν σας πετύχαινε στο πραγματικό δρόμο ένας πραγματικά βίαιος άνθρωπος και βιαιοπραγούσε πάνω σας στην αναλογική (κανονική) και όχι στη ψηφιακή (πλασματική) πραγματικότητα.

2. Μα, πώς γίνεται να συμπεριφερθούμε σαν ψυχίατροι τη στιγμή που δεν είμαστε;

Δεν καλείται κανείς να θεραπεύσει (ή να διδάξει) τον κακομαθημένο που σας ενοχλεί, κυρίως εσείς που είστε ο στόχος του -προσωρινός ή/και μόνιμος! Μη βάζετε λοιπόν τον εαυτό σας σε θέση "ειδικού" γιατί μπορεί να παρασυρθείτε και να θεωρήσετε υποχρέωσή σας να επικοινωνήσετε με τον (περιστασιακά ή ανίατα) ασθενή αυτόν ανθρωπο. Μια επικοινωνία σε κάθε επίπεδο -όπως π.χ. μια ανταπόδωση βρισιδιών, μια καλοσυνάτη προσέγγιση, ή ό,τι άλλο- αποκλείεται να διορθώσει κάτι και μάλλον τη δική σας ησυχία θα χαλάσει.

3. Το διαδίκτυο ως τόπος έκφρασης και εκτόνωσης της παράνοιας

Η αλήθεια είναι ότι στο ίντερνετ κυκλοφορεί παράνοια και αυτό έχει παρατηρηθεί από την αρχή, από τη στιγμή που δόθηκε αυτό το επικοινωνιακό δωράκι στο ευρύ κοινό. Η πρώτη αντίδραση πολλών χρηστών είναι η έκφραση βαθειών και απωθημένων συναισθημάτων μέσω της ανωνυμίας, η οποία είναι μια κατάκτηση -η βασική κατάκτηση στο διαδικτυο- με την οποία δεν γνωρίζουν πώς να συμπεριφερθούν. Δεν έχουν μάθει, δεν διδάχτηκαν μάλλον, τι σημαίνει ελευθερία και δεν γνωρίζουν τον τρόπο να τη διαχειριστούν. Πάρτε το και σαν μια έκφραση θριάμβου λοιπόν! Ο ίδιος άνθρωπος που σήμερα βρίζει, μπορεί σε λίγο καιρό και μετά τη γνώση και την τριβή με το μέσον να μαθει να συμπεριφέρεται ομαλά και ευγενικά. Το ότι μπαίνοντας στο διαδικτυακό χώρο ξεκινά να βρίζει, μπορεί να οφείλεται και στην εχθρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το ίδιο το μέσο, εκτός απο τη γενική εχθρότητα που πιθανότατα τρέφει προς τη κοινωνία ολόκληρη και όχι μόνο "εναντίον σας". Το "εναντίον σας" μέσα σε εισαγωγικά, γιατί πού σας είδε και πού σας ξέρει; Μια εικόνα σχημάτισε απλώς για το άτομό σας, μια εικόνα που εχθρεύεται. Απλά πραγματα.

4. Η δύναμη των εικόνων του μυαλού μας

Είναι κάπως δύσκολο να μη σχηματίζει το μυαλό μας εικόνες για το διαδικτυακό "συνομιλητή" μας. Προσπαθούμε συχνά να σχεδιάσουμε μια εικόνα που να ανταποκρίνεται στο κείμενο που διαβάζουμε εδώ μέσα, όπως το ίδιο περίπου κάνουμε και με το συγγραφέα ενός βιβλίου. Αυτό το ξέρουν καλά οι εκδότες και συνοδεύουν με μια φωτογραφία του συγγραφέα το κάθε βιβλίο, μια εικόνα μυστηριώδη συνήθως, όμορφη, ατμοσφαιρική, που να μοιάζει με το περιεχόμενο του βιβλίου. Ο Ουμπέρτο Εκο, ας πούμε, παραμένει στιβαρός και μουσάτος(!) στα εξώφυλλα των βιβλίων του, αν και έχει γεράσει πια και έχει ξυριστεί κιόλας! Ο αναγνώστης όμως -για σκεφτείτε το αυτό, ε- ο αναγνώστης δεν διαβάζει τη φωτογραφία του συγγραφέα, το βιβλίο διαβάζει. Μήπως θα έχανε το ανάγνωσμα πόντους, αν η εικόνα του δημιουργού του ήταν άσχημη; Ποιος ξερει... Σε αυτο το ερώτημα δεν ξέρω να απαντήσω. Στο διαδίκτυο το φαινόμενο της δημιουργίας εικόνων είναι πιο διαδεδομένο, επειδή υπάρχουν πολλά κείμενα, πολλοί χρήστες, πολλές εκφράσεις ιδεών, πολλές ιδέες τελικά, και όλα αυτά μπερδεύουν κάποιον που βρίσκεται απροετοίμαστος ανάμεσά τους για πρώτη φορά και προσπαθεί -σαν μια πρώτη αντιμετώπιση- να φέρει τον άϋλο κόσμο στα δικά του μέτρα, τα πραγματικά. Ετσι είναι οι άνθρωποι. Περιμένουν να βρουν στον "άλλο" εκείνο που βρίσκεται μέσα τους, εκείνο που έχουν φτιάξει οι ιδιοι μέσα στο δικό τους μυαλό. Οσο για μένα, ευγνωμονώ τα παιδιά μου που με συμβούλεψαν εγκαίρως «μη φτιάχνεις εικόνες με το μυαλό σου μαμά!» κι έτσι έμαθα να επικεντρώνομαι στα κείμενα και... αποφεύγω τα χειρότερα! Μη μου στρίψει, δλδ.

5. Η κατάκτηση της ανωνυμίας στο διαδίκτυο

Ας ξαναγυρίσουμε όμως στην αρνητική/προβληματική διαδικτυακή συμπεριφορά, που εκφράζεται με λεκτική (γραπτή) βία, και ας δούμε αν και πόσο η ανωνυμία συμβάλλει ή όχι σε αυτή την έκφραση. Μετά από δεκαπέντε και κάτι χρονάκια παρουσίας μου στον άϋλο διαδικτυακό χώρο, έχω σχηματίσει ξεκάθαρη γνώμη -μετά από πάμπολλες παρατηρήσεις και φαινόμενα που συνέβησαν- την οποία εκθέτω όσο μπορώ πιο καθαρά. Η γνώμη μου, λοιπόν, είναι πως είναι αδύνατο να ταξινομηθούν οι χρήστες του ίντερνετ σε δυο κατηγορίες: οι "καλοί επώνυμοι" απο τη μια και οι "κακοί ανώνυμοι" απο την άλλη. Η επωνυμία (αλλά ποιος μπορεί να βεβαιώσει ότι πρόκειται περί πραγματικής επωνυμίας!) δεν οδηγεί από μόνη της σε μια ευγενή και άμωμη συμπεριφορά, ίσα ίσα, είναι συχνό το φαινόμενο μερικοί επώνυμοι να συμπεριφέρονται χυδαιότατα -υπάρχουν πολλά παραδείγματα θράσους, ύβρεων, κλπ, που εκπορεύονται απο "επώνυμους" χρήστες. Η επωνυμία, σε αυτή τη περίπτωση, ενισχύει τον κακό χαρακτήρα του χρήστη ή μάλλον τον εμποδίζει να εκθέσει τα καλά στοιχεία του χαρακτήρα του, κάτι που ίσως να έπραττε αν έγραφε ανώνυμα. Δεν αρνούμαι ότι στη περίπτωση πραγματικά επώνυμου -γνωστού δλδ- ανθρώπου, ο οποίος γράφει στο διαδίκτυο, η επωνυμία μπορεί να παίξει ρόλο τροχοπέδης, να εμποδίσει δλδ μια γνωστή προσωπικότητα (συγγραφέα, δημοσιογραφο, κλπ) να εκφραστεί με χυδαίο τρόπο, επειδή ακριβώς επιθυμεί να διατηρήσει αλώβητο το προσωπο (ή προσωπείο) του το οποίο έχει καταξιωθεί στη πραγματικότητα όπου ζούμε και που με αυτό εχει γίνει γνωστή/αποδεκτή η προσωπικότητα αυτή.

Η ανωνυμία του απλού διαδικτυακού χρήστη, του ανθρώπου που δεν διαθέτει αναγνωρίσιμη προσωπικότητα στον πραγματικό κόσμο, δίνει φτερά στην ελευθερία έκφρασής του. Ο άνθρωπος βρίσκεται σε ένα πραγματικά ελεύθερο τόπο και καλείται να διαχειριστεί τη κατάκτηση αυτής της ελευθερίας. Στην αρχή ίσως να δυσκολευτεί, επειδή η ελευθερία δεν διδάσκεται πουθενά, επειδή στον πραγματικό μας κόσμο υπάρχει καταπίεση προς τον άνθρωπο απο τη μικρή του ηλικία. Στο σπίτι, στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο, στο στρατό, στην εργασία, παντού ο άνθρωπος πιέζει βίαια τα συναισθήματά του, αναγκαζεται να καλουπώνει τη συμπεριφορά του, να παραμένει ανώριμος ως πολίτης διατηρώντας ενα επιφανειακό λούστρο ευγένειας και ευπρέπειας για να πετυχαίνει στις καθημερινές συναλλαγές του -εργασία, οικογένεια, φίλοι, κλπ. Οπότε, μπαίνοντας στο διαδίκτυο, στα πρώτα του βήματα δλδ στον άϋλο χώρο, έχει μια αίσθηση ότι "εδώ όλα επιτρέπονται" και όλα παρέχονται χωρίς κανενα τίμημα, όπως και έτσι πράγματι συμβαίνει. Μόνο που συμβαίνει για ανθρώπους με ωριμότητα, που έχουν κάτι τι να δώσουν, να δημιουργήσουν, να πειραματιστούν, να μοιραστούν, να επικοινωνήσουν, κλπ κλπ. Ενώ ο αδαής και απροετοίμαστος κοινωνικά χρηστης θα μοιάσει στο κακομαθημένο καταπιεσμένο παιδάκι, το μεγαλωμένο με χιλιάδες απαγορεύσεις, που μένει μόνο του στο σπίτι και αρχίζει να τα σπάει όλα εκφράζοντας απο τη μια τη χαρά του που έμεινε ελευθερο και απο την άλλη το μίσος του προς αυτούς που το καταπίεζαν! Με δυο λόγια, δοκιμάζει τη δύναμή του πάνω στο περιβάλλον όπου βρίσκεται και πάνω σε εκείνους που βρίσκονται ήδη μεσα σε αυτό το περιβάλλον, θεωρώντας τους συχνότατα εξαρτήματα του καινούργιου του παιχνιδιού -του ίντερνετ, δλδ.

Ο ανώνυμος χρήστης, όταν μείνει λίγο καιρό στο διαδίκτυο, σιγά σιγά καταλαβαίνει τον τρόπο λειτουργίας του χώρου, εννοεί τι σημαίνει ελευθερία παρατηρώντας τη συμπεριφορά των υπόλοιπων μελών των διαφόρων διαδικτυακών κοινοτήτων, αρχίζει να δοκιμάζει να ενταχθεί κάπου όπου να μπορεί να εκφραστεί συνεπεστερα με τις ιδιότητες του χαρακτήρα και των ταλέντων του. Υπάρχουν άπειροι τόποι και τρόποι ένταξης σε αυτή την άϋλη διεθνή κοινωνία. Ακόμα και αν βρίσκει πως δεν ταιριάζει κάπου εντελώς, μπορεί να μείνει ανένταχτος στο δικό του μετερίζι και να εκπέμπει από εκεί. Η δύναμη του διαδικτύου είναι οι χρήστες του, οι άπειροι στον αριθμό ανώνυμοι χρηστες, και η δύναμη των χρηστών είναι η ανωνυμία τους, όσον αφορά βέβαια τη διάδοση/διάχυση ιδεών, πληροφοριών και το μοίρασμα. Το γεγονός ότι πράγματι συμβαινουν φαινόμενα αξιόποινων πράξεων στο διαδίκτυο, όπως π.χ. διακίνηση υλικού παιδεραστίας, κλπ, δεν ανατρέπεται από τη κατάργηση της ανωνυμίας. Γνωρίζουμε καλά ότι οι παράνομοι βρίσκουν πάντοτε τρόπους να παρανομούν. Η αποκάλυψη όμως αυτών των παράνομων πράξεων νομίζω ότι θα δυσκολευτεί αν δυσκολευτούν οι προσβάσεις προς την ανώνυμη καταγγελία τους. Σε αυτό το ποστ όμως δεν πάω τόσο βαθειά, δεν γνωρίζω κιόλας να διαχειριστώ ένα θέμα που αναφέρεται σε παρανομίες! Περιορίζομαι λοιπόν στο θέμα της ανωνυμίας στο διαδίκτυο, την οποία κατανοώ ως μοναδική κατάκτηση του ανθρώπου προς τον δρόμο της ελευθερίας, της αυτοπειθαρχίας και της αυτογνωσίας.

Η αυτοπειθαρχία αναφέρεται και (κυρίως, μάλλον) στον χρήστη που καλείται να αδιαφορεί και να μη δίνει σημασία σε συμπεριφορές ανοήτων, αντί να λαβαίνει σοβαρά υπόψη τις διάφορες παρασπονδίες ορισμένων χρηστών. Αργά ή γρήγορα, θα μάθουν και αυτοί κι αν δεν θελήσουν να μάθουν, αν το μυαλό τους δεν τους επιτρέπει να προχωρήσουν πέρα απο την αρρωστημένη σκέψη τους, ε, δεν πειράζει και τόσο. Είναι κάτι τι ελαχιστο, κάτι τι αμελητέο, δηλαδή, μπροστά στα υπόλοιπα όμορφα που εισπραττουμε επικοινωνώντας και δημιουργώντας εδώ μέσα -στον κόσμο που μας ανοίγεται...
____________________________________
-->> η βασική συμβουλή-->> Διαγράφετε καθε απεχθές (χυδαίο, υβριστικό, κλπ) μήνυμα και Μη δίνετε σημασία. Ασκηθείτε σε αυτό, είναι λίγο επώδυνη άσκηση, αλλά σύντομα θα συνηθισετε -εμενα μου πήρε μια βδομάδα μόνο!
-->> η ίδια βασικη συμβουλή ισχύει και για τα παρόμοια σχόλια που γράφονται σε blogs, forums, και λοιπούς τόπους.
-->> μη ξεχνάτε ότι το σχόλιο χαρακτηρίζει εκείνον που το κάνει και σε καμμιά περίπτωση δεν αφορά εκείνον για τον οποίο γίνεται ή προς τον οποίο απευθύνεται.
-->> μη ξεχνάτε ότι μια ανωνυμη "συκοφαντία" δεν αξίζει τίποτα, δεν αξίζει καν το χαρακτηρισμό ως "συκοφαντία".
-->> μη ξεχνάτε ότι Μόνον Εσεις γνωρίζετε ποιος είστε -άντε και οι Πραγματικοί σας φίλοι, οι άνθρωποι που γνωρίζετε πραγματικά.
-->> μη ξεχνάτε ότι όλα είναι στο μυαλό, ότι ακόμα και αυτό εδώ το κείμενο δεν είναι σίγουρο ότι θα γίνει αντιληπτό -θα κατανοηθεί- με τον ίδιο τρόπο από όλους όσοι το διάβασαν!!!


bodys's flower

Κάρτα απο το Trondheim

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009

Revolutionary Association of the Women of Afghanistan (RAWA)



-->> link to the Revolutionary Association of the Women of Afghanistan (RAWA)-->> http://www.rawa.org/index.php
-->> το βρηκα στο εξαιρετικο ποστ του talos-->> http://histologion-gr.blogspot.com/2009/11/blog-post.html

Ανακαλύψεις: Νεο αίμα στο μπλογκοχώριον!

Ανακάλυψα σήμερα δυο σούπερ blogs και θα τα "δώσω" στεγνά. Η σειρά παρουσίασης δεν έχει καμμια σχέση με τη ποιοτητα. Και τα δυο ειναι σούπερ διαμαντάκια λέμε:

Πρώτα βρήκα το Φώντα το Ελληνάριον και απο το Φώντα οδηγήθηκα στη Σχολή Κακών Τεχνών!

Καλή εξερεύνηση να έχετε φιλαράκια μου! Υποπτεύομαι ότι δύσκολα θα ξεμπερδέψουμε με αυτούς τους δυο!!!:)))
____________________________
UPDATE-->> Κι άλλο κι άλλο φρέσκο αίμα!-->>
Simple MAN
Simple MAN Radio

σκεψεις του John Buchan

«Νομίζετε ότι ο πολιτισμός χωρίζεται από τη βαρβαρότητα με ένα χοντρό τοίχο, όμως σας λέω πως το χώρισμα δεν είναι παρά μια κλωστή ή ένα γυάλινο φύλλο. Λίγο να το αγγίξεις, λίγο να κάνεις πως το σπρώχνεις, ξαναφέρνεις πίσω τη βασιλεία του Κρόνου.»
_________________
-->> έγραψε ο John Buchan

Sir John Buchan, 1st Baron Tweedsmuir,
1875 - 1940. Author; Governor General of Canada1937


In 1935 John Buchan became Governor-General of Canada. He toured the country extensively and developed a great admiration for it. Yousuf Karsh has looked at Buchan's thin face and hair, slicked down to his skull. He has appreciated that this headdress - a formal symbol of admiration from the Blood tribe - adds height and a back frame to Buchan's profile, and gives him the same kind of dignity and force he admired in the Canadian people.

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

NIGHT ON EARTH "in a silent way"


Οι «ήσυχες», ‘in a silent way’, ακουστικές βραδιές του μικρού συνόλου των Night On Earth ξεκινούν για αυτό το χειμώνα, με δύο εμφανίσεις στο αγαπημένο και οικείο Καφέ Αλάβαστρον, δύο Δευτέρες του Νοέμβρη, 23 και 30, με ξεχωριστούς καλεσμένους για κάθε βραδιά.

Το σχήμα ως τρίο -Σοφία στη φωνή, Juanito στο βιολί και Costinho στο πιάνο- θα συμπληρωθεί σε αυτές τις δύο εμφανίσεις, από τον βράχο των βαθέων συχνοτήτων Πέτρο Λαμπρίδη, αλλά και από το δημιουργικό παίξιμο των κιθαριστών

Γιάννη 'Johniethin' Μανιάτη
(The Jukejoint Alligators, Tango With Lions, Slim Shine Musik Box, Onions)
τη Δευτέρα 23.11.09

και

Mathieu Jeannot
(Kessexa, Alistair Pogg)
τη Δευτέρα 30.11.09

'IN A SILENT WAY' – ΜΙΚΡΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ...

Με τον κωδικό τίτλο 'in a silent way' οι Night On Earth περιγράφουν το παράλληλο ακουστικό συναυλιακό project τους, το οποίο υποστηρίζεται από ένα τρίο μουσικών (φωνή, πιάνο, βιολί) και έκτακτους προσκεκλημένους. Στις ειδικές 'silent' εμφανίσεις τους ενσωματώνουν αναπάντεχες αναθεωρήσεις των συνθέσεών τους, κινηματογραφικά θέματα, jazz standards, πιανιστικούς αυτοσχεδιασμούς, μουσικές του κόσμου, μέχρι ακόμα και ρεμπέτικα τραγούδια –όλα διασκευασμένα και παρουσιασμένα μέσα από το ιδιαίτερο φίλτρο του γκρουπ, που επιδιώκει πάντα να τα ενοποιήσει ως προς το ύφος και να τα απογειώσει κατά την εκτέλεση. Στο ‘silent’ ρεπερτόριο, εντάσσονται φυσικά και οι (ξανά)πειραγμένες εκδοχές τραγουδιών του Θανάση Παπακωνσταντίνου, οι οποίες και αποτελούν το υλικό της τελευταίας δισκογραφικής κυκλοφορίας τους με τίτλο 'Second Hand' -σε επιμέλεια και παραγωγή του ίδιου του τραγουδοποιού και εκλεκτές συνεργασίες με προσκεκλημένους μουσικούς (Φώτης Σιώτας, Παντελής Στόικος, Σοφία Ευκλείδου, Γιώργος Γεωργιάδης, Μαριλύ Μήλια, Digital Alkemist, Λάμπης Κουντουρόγιαννης κ.α.).

Η σύνθεση των Night On Earth στις 'silent' εμφανίσεις τους συνήθως είναι:
Σοφία Σαρρή (φωνή), Costinho (πιάνο), Juanito (βιολί) & guest μουσικός,
ενώ τον ήχο επιμελείται πάντα με χάρη και συνέπεια ο Δημήτρης Μυγιάκης.
_____________________________________
-->> Επισκεφτείτε τη σελίδα τους εδώ-->> http://www.noeband.gr/ και χαρείτε την εξερεύνησή της! Σπουδαία δουλειά, σπουδαία παιδιά!!! Καλή τους επιτυχία :)

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009

Πώς βγάζει γλώσ.. -ουπς!- λόγο ένας βουλευτής

Είμεθα ευτυχείς διότι ζώμεν ημέρας πολιτιστικής επαναστάσεως, το κοινοβούλιον πλήρες βουλευτών εστί, εξελέγησαν δια της ψήφου του λαού και είναι σεβαστοί, πλην όμως χρειάζονται μερικά μαθηματάκια ίνα εκφέρουν λόγον σοβαρόν και ορθοφωνούμενον.

Οθεν, τολμώμεν να εισάγωμεν σειράν τινα μαθημάτων προς βουλευτάς και όσοι πιστοί -και εκλεκτοί, εννοείται- ας προσέλθουν.

Κανών 1ος.
Είς βουλευτής αναφέρεται συχνά αφήνων λεπτάς και χονδράς πορδ.. -ουπς!- νύξεις απαξιωτικάς εναντίον τέως βουλευτών, οι οποίοι ευρίσκονται εκτός Βουλής (και βολής) κατά την περίοδον εκφοράς του/των λόγων του.

Κανών 2ος.
Κάθε τρεις και λίγο τελειώνει τας φράσεις του με έντονα θαυμαστικά, τύπου "ερε, ποιος είμαι ΕΓΩ!", αυτοθαυμαζόμενος ωσάν να ευρίσκεται προ του καθρέπτου του λουτρού του.

Κανών 3ος.
Στηρίζει ολόκληρο το οικοδόμημα της ομιλίας του εις Εν και μοναδικόν σαθρόν υπόβαθρον, τουτέστιν εις Μίαν ανακρίβειαν, ουτως ειπείν. Με την μέθοδον αυτήν ολόκληρος ο λόγος είναι για τα μπάζα μεν, αλλά δικαιολογεί την ύπαρξιν αυτού εν τω Κοινοβουλίω -εις τους ψηφοφόρους του την δικαιλογεί, εννοείται.

Κανών 4ος.
Διαπράττει συστηματικώς σφάλματα, ούτως ώστε να δίδει αφορμήν εις ετέρους βουλευτάς να τον διορθώνουν σπαταλώντες πολύτιμον χρόνον. Η μέθοδος αύτη είναι εξαιρετική δια την εικόναν του βουλευτού, επειδή δύναται να επιδειχθεί επιτυχώς εις τους ψηφοφόρους του λέγων π.χ. "η ομιλία μου συνεζητήθη επί τρίωρον εις το Κοινοβούλιον".

Κανών 5ος.
Δημιουργεί ανατριχιαστικούς συνειρμούς μέσω των επιχειρημάτων τα οποία χρησιμοποιεί, οπότε, πολλοί βουλευταί αποσύρονται ριγώντες εκ της αιθούσης, εγκαταλείποντες το πεδίον ελεύθερον δι αυτόν ίνα αναπτύξει οποιαδήποτε εκφραστική ανοησία χαλβαδιάζων τας κάμερας της τιβι.

Κανών 6ος.
Κάπου κάπου, αμολά εν είδει σφενδόνης μερικά γεώμηλα εκπορευόμενα εκ δελτίων ειδήσεων αμφιβόλου ποιότητος εντύπων, ίνα διατηρήσει ζωηρόν το ενδιαφέρον δια την ομιλίαν του -"βρε, τι άλλο θα βρει να πει ο πανύβλαξ"...

Κανών 7ος.
Ο χρυσούς κανών παντός βουλευτού -και παντός καιρού- είναι η συχνότατη επανάληψις του επιθέτου "συνάδελφοι" ή, επιπροσθέτως, "αγαπητοί συνάδελφοι". Με την χρήσιν αυτήν, οι μεν παλαιοί και σοφοί βουλευταί προσπαθούν να ανυψώσουν τους νεοτέρους εις το ύψος το οποίον απαιτεί ο βουλευτικός θώκος, οι δε νέοι βουλευταί προσπαθούν να αρθούν εις το ύψος των παλαιών και σοφών βουλευτών σταυροκοπούμενοι εσωτερικώς -"μωρέ ποιος είμαι Εγω" και "δόξα τω Θεώ που βολεύτηκα" ψιθυρίζοντες εις τον εαυτόν των.

Κανών 8ος.
Ο καλός βουλευτής οφείλει να έχει όραμα και φαντασίαν -επιστημονικήν και βάλε- οπότε, ευκαιρίας δοθείσης (αλλά και μη δοθείσης) δεν διστάζει να ομιλεί δια πράγματα εξωφρενικά -και εξωγήινα, εννοείται.

Κανών 9ος.
Το κυριότερο σημείο της ομιλίας του το αφήνει δια το τέλος, δηλαδή ξεκινά να το αναπτύσσει ακριβώς την στιγμήν κατά την οποίαν χτυπά το καμπανάκι "τέλος χρόνου" και ο Πρόεδρος της Βουλής τον παροτρύνει "μα, τελειώνετε κ. συναδελφε, επιτέλους!" λέγων. Η μέθοδος αύτη είναι αλάνθαστος, διότι δίδει την δυνατότητα να εξηγήσει εις τους ψηφοφόρους του ότι "εγώ ήθελα να τα πω, αλλά ο Πρόεδρος με ημπόδισεν".

-->> Εις τους άνωθεν ανεπτυγμένους κανόνες, δύναται να προσθέσει καθείς εκ των μαθητών και ετέρους σημαντικούς κανόνας, συμφώνως προς την άποψίν του. Αναμένουσα τας προτάσεις υμών, το μάθημα τούτο θεωρώ περαιομένον. Υποβάλατε προτάσεις παρακαλώ, ίνα βαθμολογηθείτε. Ο διατυπώνων περισσοτέρας της μιάς, αμοιφθήσεται αναλόγως.
Με τις υγείες μας!
-->> Το μάθημα τούτο παρεδόθη προ ολίγου εις το Ιδιωτικόν Πανεπιστήθιον "University Of Flantzas"
-->> http://flantzasuniversity.blogspot.com/2009/11/blog-post_18.html